Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a Szívódízel...

Mi a különbség a Szívódízel és a TurbóDízel között?

Figyelt kérdés

Gondolom az,hogy a TurbóDiesel-ben van Turbó,de szeretném megtudni pontosan,hogy mi a különbség!


És a Turbó az mikor és hogyan indul be?


Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

Üdv:...


2010. máj. 20. 19:54
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
75%

Szívódízel légköri nyomású levegőt szív be. Turbó egy fajta feltöltött motor. Kipufogó gázok egy turbinát hajtanak, ami közös tengelyre van szerelve egy kompresszorral, ami sűritett levegőt nyom a hengerekbe.

Mikor indul be? Amikor a motor.

2010. máj. 20. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
75%
A szívódízel szív, a turbódízel meg turb, nem egyértelmű?
2010. máj. 20. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
64%

20:11 én nem igy tom

a turbodizelnél a kipufogora van szerelve a turbo. A motorbol kiáramlo füst meghajta a turboban lévö "ventilátor lapátot" és ennek a ventilátor tengelyénak a végén van egy másik ventilátor lapát ami ha forog a motorba levegöt fuj. Magyarul ha minél jobban nyomod a kocsinak annál jobban megy a levegö a motorba és annál nagyobb teljesitményt lehet elérni.

a szivo dizel egy régebbi technika ilyen esetben a motor szivja magába az özemanyagot a vákum segitségével.

az injektoros autoknál viszont a befecskendezés elektronikusan történik

2010. máj. 20. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
87%

A turbo az 1 tengelyen lévő 2 db ventilátor(turbina) lapát,amelyek egymástól légmentesen el vannak zárva,csak a forgatást adják át egymásnak.

Üzem közben :

Az egyik ventire érkezik a forró kipufogógáz,és megpörgeti azt,(utána megy is kifelé a kipufogón át a szabadba) és ezáltal a tengely másik végén lévő ventilátor is forogni kezd,ami már a motornak a befelé menő levegőjét "sürgeti",azaz többlet nyomást csinál,magyarán ez egy kompresszor.

Iszonyat nagy fordulaton működik a dolog, a forró oldali venti igen mostoha körülményeket kell hogy kibírjon,szinte izzik! ez a turbina ventilátor,így speciális hőálló fémötvözetből készül.

2010. máj. 20. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a válaszokat!

Mostmár értem a lényeget!


Köszönöm mégegyszer!

2010. máj. 20. 20:54
 6/14 anonim ***** válasza:
86%

"20:11 én nem igy tom " Ezek szerint roszzul :)

"A motorbol kiáramlo füst meghajta a turboban lévö "ventilátor lapátot"..." Igen, a kipufogó gázok egy turbinát hajtanak... :)

"ennek a ventilátor tengelyénak a végén van egy másik ventilátor lapát ami ha forog a motorba levegöt fuj."

...ami közös tengelyre van szerelve egy kompresszorral, ami sűritett levegőt nyom a hengerekbe. :)

"Magyarul ha minél jobban nyomod a kocsinak annál jobban megy a levegö a motorba és annál nagyobb teljesitményt lehet elérni. " Ez így ebben a formában nem igaz. A levegő nyomása bizonyos határok közt elsősorban fordulatszámtól függ.

"a szivo dizel egy régebbi technika" nem mondanám, a turbo több mint 100 éves.

"esetben a motor szivja magába az özemanyagot" Dízel motor nem szív üzemanyagot (sem özemanyagot)

"vákum segitségével. " az meg hogy kerülne oda? :)

"injektoros autoknál" összes dízel injektoros

"befecskendezés elektronikusan történik" ez alatt mit értesz?

2010. máj. 20. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
2010. máj. 20. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

a szívódízel igen, szívja az anyagot a hengerbe, ami a teljesítményből kicsit levesz, mivel plusz erőt kell kifejtenie, a kipufogógáz meg kárbavész.

ezétr találták fel a turbót, ami az első kommentelő elméletén alapszik. nam a kipufogón van, vagyis nem a végén. ugy működik, hogy van két forgórésze lapátokkal ellátva, ez a kompresszor. az egyik lapátos "kerekét" megforgatja a kiáramló kipufogógáz, ami a másik "lapátkereket" forgatja, mivel egy tengelyen vannak. és ennek a lapátjai felgyorsítják a keveréket, ami felszabdítja a motort a "szívás" terhétől. vagyis benyomja a hengerbe az üzemanyagot. ez van, hogy megduplázza a teljesítményt.


és ha már a turbó téma, akkor csak úgy megemlíteném, hogy a "lapátkereke" 10 000-től 160 000-es (!!!) fordulaton forog. ez magyarul annyi, hogy egy perc alatt (a legmagasabb fordulaton) 160 000x megfordul.

2010. máj. 20. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
34%

20:58

erre szokták mondani -"ha nem szolaltál volna meg bölcs maradtál volna"

2010. máj. 20. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Miért is?
2010. máj. 21. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!