Mi a különbség a Szívódízel és a TurbóDízel között?
Gondolom az,hogy a TurbóDiesel-ben van Turbó,de szeretném megtudni pontosan,hogy mi a különbség!
És a Turbó az mikor és hogyan indul be?
Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!
Üdv:...
Szívódízel légköri nyomású levegőt szív be. Turbó egy fajta feltöltött motor. Kipufogó gázok egy turbinát hajtanak, ami közös tengelyre van szerelve egy kompresszorral, ami sűritett levegőt nyom a hengerekbe.
Mikor indul be? Amikor a motor.
20:11 én nem igy tom
a turbodizelnél a kipufogora van szerelve a turbo. A motorbol kiáramlo füst meghajta a turboban lévö "ventilátor lapátot" és ennek a ventilátor tengelyénak a végén van egy másik ventilátor lapát ami ha forog a motorba levegöt fuj. Magyarul ha minél jobban nyomod a kocsinak annál jobban megy a levegö a motorba és annál nagyobb teljesitményt lehet elérni.
a szivo dizel egy régebbi technika ilyen esetben a motor szivja magába az özemanyagot a vákum segitségével.
az injektoros autoknál viszont a befecskendezés elektronikusan történik
A turbo az 1 tengelyen lévő 2 db ventilátor(turbina) lapát,amelyek egymástól légmentesen el vannak zárva,csak a forgatást adják át egymásnak.
Üzem közben :
Az egyik ventire érkezik a forró kipufogógáz,és megpörgeti azt,(utána megy is kifelé a kipufogón át a szabadba) és ezáltal a tengely másik végén lévő ventilátor is forogni kezd,ami már a motornak a befelé menő levegőjét "sürgeti",azaz többlet nyomást csinál,magyarán ez egy kompresszor.
Iszonyat nagy fordulaton működik a dolog, a forró oldali venti igen mostoha körülményeket kell hogy kibírjon,szinte izzik! ez a turbina ventilátor,így speciális hőálló fémötvözetből készül.
Nagyon köszönöm a válaszokat!
Mostmár értem a lényeget!
Köszönöm mégegyszer!
"20:11 én nem igy tom " Ezek szerint roszzul :)
"A motorbol kiáramlo füst meghajta a turboban lévö "ventilátor lapátot"..." Igen, a kipufogó gázok egy turbinát hajtanak... :)
"ennek a ventilátor tengelyénak a végén van egy másik ventilátor lapát ami ha forog a motorba levegöt fuj."
...ami közös tengelyre van szerelve egy kompresszorral, ami sűritett levegőt nyom a hengerekbe. :)
"Magyarul ha minél jobban nyomod a kocsinak annál jobban megy a levegö a motorba és annál nagyobb teljesitményt lehet elérni. " Ez így ebben a formában nem igaz. A levegő nyomása bizonyos határok közt elsősorban fordulatszámtól függ.
"a szivo dizel egy régebbi technika" nem mondanám, a turbo több mint 100 éves.
"esetben a motor szivja magába az özemanyagot" Dízel motor nem szív üzemanyagot (sem özemanyagot)
"vákum segitségével. " az meg hogy kerülne oda? :)
"injektoros autoknál" összes dízel injektoros
"befecskendezés elektronikusan történik" ez alatt mit értesz?
a szívódízel igen, szívja az anyagot a hengerbe, ami a teljesítményből kicsit levesz, mivel plusz erőt kell kifejtenie, a kipufogógáz meg kárbavész.
ezétr találták fel a turbót, ami az első kommentelő elméletén alapszik. nam a kipufogón van, vagyis nem a végén. ugy működik, hogy van két forgórésze lapátokkal ellátva, ez a kompresszor. az egyik lapátos "kerekét" megforgatja a kiáramló kipufogógáz, ami a másik "lapátkereket" forgatja, mivel egy tengelyen vannak. és ennek a lapátjai felgyorsítják a keveréket, ami felszabdítja a motort a "szívás" terhétől. vagyis benyomja a hengerbe az üzemanyagot. ez van, hogy megduplázza a teljesítményt.
és ha már a turbó téma, akkor csak úgy megemlíteném, hogy a "lapátkereke" 10 000-től 160 000-es (!!!) fordulaton forog. ez magyarul annyi, hogy egy perc alatt (a legmagasabb fordulaton) 160 000x megfordul.
20:58
erre szokták mondani -"ha nem szolaltál volna meg bölcs maradtál volna"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!