Suzuki Swift 1. 0 ('99-es) esetében melyik érné meg jobban: E85 bioetanol átalakító beszereltetése vagy LPG autógáz üzeművé átszereltetés?
Melyik mennyibe kerülne kb és mennyi idő alatt térülne meg?
Tudom, mindkettőnek van előnye, hátránya is.
E85:
+ olcsóbb ár (232 Ft/l a 333 Ft/l-es E95-höz képest)
+ kisebb helyigény az LPG gáztartályhoz képest
- kicsit nagyobb fogyasztás
LPG autógáz:
++ legolcsóbb ár (170 Ft a 232-vel és 333-mal szemben)
- sok helyigény a csomagtartóban a gáztartály számára
- mélygarázsokba nem lehet vele bemenni
Szerintetek melyik érné meg jobban? Mennyi az ára az átalakításoknak és kb. mennyi idő alatt térülne meg? Melyiket javasolnátok?
a gáz a legolcsóbb de sajnos a hozzá tartozó dolgok beszerelése elég drága.Én úgy tudom hogy a legolcsóbb is Kb 190.000 Ft ba kerül.
Persze az ára meg fog térülni de ahhoz azért elég sok idő kell s nem biztos hogy mindenkinek megéri.
Az E 85 ről annyi hogy olcsóbb a beszerelése sőt akár ingyen is megoldható hiszen ha 95 tel 50-50 %-os keveréssel használod akkor nem kell hozzá semmilyen átalakító.A hátránya még az hogy elég kevés helyen lehet kapni Magyarországon.Pl a mi városunkban sincs és kb 30 Km kellene mennem hogy tankolhassak belőle persze egy idő után szerintem majdnem mindenhol lehet majd kapni de még várni kell vele és a tankot a csöveket mindent tisztára pucol így 100-200 km után érdemes üzemanyag szűrőt cserélni.
Inkább E85, én a gázt egyáltalán nem ajánlom.
Gondolj bele, belerakatod 150 rugóért és az 646 lter E85 és azt jó sok idő mire elautózod.
1.0 Swift városban E85-el enne kb 8 litert vagy annyit se.
Amúgy az első nagy hülyeséget írt: Minden autónak kell átalakító a teljes bioetanol üzemhez, nem a tömítések miatt van erre szükség hanem az autó injektora miatt, mivel bioetanolból több kell az autónak mint benzinből
Akkor nem kéne átalakító ha a swiftek karburátorosok lennének, márpedig nem azok
Nekem 1.3 8V swiftem van ,de azért elmesélném a tapasztalataimat.
Etanollal 50% ban keverve nekem sem volt semmi problémám,meg sem érezte a gép a különbséget.
100% etanolnál mivel több üzemanyagra van szükség, ezt a befecskendezési nyomás emelésével szokták elérni, amely egy 10 perces és 10 filléres beavatkozás. A nyomásszabályzó rúgója alá kell rakni egy kb 1mm es alátétet. Kicsit nagyobb előgyújtást sem árt adni a gépnek. Átalakitó elektronikát nem raktam be.
Nehezebben indúlt a gép,és mig be nem melegedett rángatott kicsit. Melegen már elfogadható volt. A fogyasztásom nekem 2 literrel is megugrott, további kisérletezéssel biztosan többet ki tudtam volna hozni belőle.
Gáz
170 000ért gázositották lovátó rendszer,zavoli elektronikával, 80 literes!!! gáztartállyal,ami a 3 ajtós kocsi teljes csomagterét elfoglalja. Persze lehet hozzá 60 literes sima, vagy 35 literes potkeréktartályt is kérni,de nekem Ukrajnába járni ez jobban megérte.
Már egyébként ott is 130 ft a gáz.
Tapasztalatok: Nagyon megéri. A motorom imádja. Nem érezhető teljesitményvesztés, viszont sokkal selymesebben,hallkabban jár gázzal. Sokkal kellemesebb vezetni mint benzinnel, csak pozitiv tapasztalatom van. A fogyasztásom kb fél literrel több,sokkal többre számitottam.
15 000 km mentem eddig vele gond nélkül.Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!