BMw 325i e36 mennyire drága fent tartású autó?
Tudom hogy BMW..
Meg hogy sokat eszik
De azon kívül mennyire drága fent tartású egy ilyen autó?
Alkatrész, szerviz...
Egy 20 éves Astra-hoz képest drága, egy 5 éveshez képest már olcsó(bb).
Kopó-forgó alkatrészekből csak újat érdemes: www.unixauto.hu
Minden egyéb alkatrész raklapszámra fillérekért bontókban.
Első főfényszóró asszem legutóbb amit láttam 8000 Ft/pár.
Komplett váltó 15-25ezer.
www.powerfanatics.hu-n találsz apróhirdetéseket, onnan mazsolázz.
Minden attól függ, milyen állapotút veszel. Ami gatya, azt olcsó megvenni, de sokat kell rá költeni, hogy vállalható legyen. Lakatolásnál nagyon el tud szállni a számla végösszege. Rozsda a nagy gyengéje ennek a típusnak, az alvázvédelme nem bika.
Ha normálisabb állapotút keresel, az bizony 1 misi alatt nem nagyon fog kijönni (átírással, adókkal, egyéb mifranccal), de vélhetően nagy szervi baja sem lesz.... vélhetően....
Ha egyszer nagyjából rendbe tetted, ami mondjuk 3-800ezer között mozog (de lehet misi felett is, állapottól és a te igényességedtől függ), szerintem évente érdemes félre rakni rá +100ezret, a rendszereseken felül. Mindig lesz valami nyűgje, baja.
Minden mást, üzemanyag, adók, biztosítások, egyszerűen kalkulálhatod net-ről.
Fogyasztása nem egy hibrid! Amit papíron írnak, csak város 12-13 liter, azt be is nyeli. Vegyesben 8-9 liter simán. Én jellemzően városban járatom, 5-7 km-es rövid utakon, ugyanakkor vidéken, nem Bp.-i dugókban és nem bírom 13 liter alá szorítani. Ha pedig tolom neki, azt inkább hagyjuk :-)
Minimálbérből ez a móka sajnos nem megy.
De nem egy ökör ára, olcsóbb, mint szervizelni egy mai agyon elektronikázott kényes turbó-dízelt.
Szánd rá az időt és a fáradtságot, keress egy tűrhető állapotút, nekem 7 hónapomba telt, de megérte.
És ha megvan, ne sajnáld tőle a normális alkatrészeket és a rendszeres szerviz. Különben.... csak pénznyelő lesz.
Osztom a többiek véleményét. Vagy veszel egy lepukkantabbat, de abba tuti megy a zseton, vagy veszel egy patika állapotút, amit remélhetőleg csak tankolni kell. A pénz így is úgy is bele fog menni, bármelyik állapotút veszed. :) Mert a patikára helyből kifizeted a mondjuk 1 milliót, a trutyira meg majd ki fogsz fizetni 700.000-et, ha 300-ért veszed.
A kérdés, hogy van-e pénzed rá, mert ha nincs, akkor inkább keress más márkát.
A BMW sosem volt olcsó autó. Nézd meg mennyibe kerül ma egy 3-as BMW (9 milliótól 1.8, 136LE, semmilyen 16-os felnik), és nézd meg mit kapsz ezért az Opelnál, vagy VW-nél.
A magyar ember szeretné, hogy a BMW legyen olcsó, könnyen fenntartható és elérhető, csak sajnos nem az. Legalábbis itthon. Ha van pénzed, akkor lesz egy jó autód, ha nincs, akkor meg csak átkozni fogod.
Előzőkkel teljesen egyetértek. Bármennyire is csábítóak ezek az 500.000-es E36-ok, egy tényleg jó kondiban lévő és kulturáltan felszerelt E36-os még mindig 1 millió, vagy picivel az felett van még Compactból is.
Amire nagyon-nagyon kell figyelni egy E36-nál, az a rozsda és a futómű.
Rozsdásodás elő szokott fordulni a küszöb oldalán/alján, (különösen az első emelési pontokon) az első sárvédők ívein és alján, az ajtók elülső sarkainál illetve alsó élénél. Ha el volt hanyagolva akkor a hátsó sárvédők is rozsdásak. Touringnál a csomagtárajtó és a csomagtérajtó tömítés körül is szeret rozsdásodni.
A futóműve pedig borzalmasan kényes. A BMW szereti az átlagnál keményebbre hangolni még a normál futóműveit is a sportosabb vezetési élmény érdekében. Viszonylag gyakran (évente kétszer-háromszor) körbe kell nézni egy futóművessel az autó alját és mindig legyen a zsebedben egy szett szilentre való.
Az autó többi részével nem szoktak lenni problémák, amennyiben nem gányolták szét.
Fogyasztása országúton/autópályán teljesen vállalható, 7-8 liter körül eljárkál. (mivel ezek a motorok oda is készültek) De egy tipikus pesti forgalomban szerintem nem fogod 13-14 alá vinni.
Maga az alkatrészárak, a szerviz és a fenntartás -már amennyiben tényleg egy viszonylag jó állapotú E36-ost veszel és nem egy lelakott vackot- nem a világvége. A kopó alkatrészek csak minimálisan drágábbak a kommerszebb típusúaknál. Akkor lehet elég nagy gondban lenni, ha egy adott alkatrészből nincsen utángyártott és jó állapotú bontottat sem tudsz beszerezni. Akkor kénytelen leszel a gyári új alkatrészekhez nyúlni, amik nevetségesen drágák.
#2-eske vagyok, #4-est árnyalnám kicsit.
Kopó-forgó alkatrészekből szerintem csak gyári újat érdemes, vagy inkább úgy fogalmaznék: gyári minőségű újat. Ami bizony nem olcsó. Utángyártott nagyon bizonytalan minőségű. Nem érdemes az ilyen alkatrészeken spórolni, mert megbosszulja magát. Inkább egyszer kell mélyebben zsebbe nyúlni és nincs több gond vele.
Én kuplung munkahengert kerestem. Gyári minőségű új nincs (illetve nem tudunk róla), az utángyártottak mind f'osok. Végül egy bontottat tettünk be, még az is jobb volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!