BMW E36ról mi a véleményetek?
Alapjában véve egy nagyon jó autó. Eléggé komfortos, nagyon sok olyan gyári extra van hozzá, amit manapság fillérekért utólag be lehet építeni. (állófűtés, kétzónás digit klíma, tempomat, fújható deréktámaszos és fűthető bőrülés, ma már a gyári fejegységhez árulnak kiegészítő modulokat, amikkel telefon kihangosítás, mp3 kompatibilitás és usb illetve aux bemenet is elérhető.)
Motorikusan is teljesen jók, a 320-as már szépen szedi a tappancsát. Bár a 316-318 nem nagy szám, de nyugis tempóban közlekedőknek az is bőven elegendő. Ezek mellet pedig normálisan karbantartva elég megbízhatónak mondhatók.
Alkatrészárakkal (tehát ha valami tönkremegy) akkor az elég szívás. Lehet venni viszonylag olcsón, sőt sokszor kifejezetten olcsón után gyártott dolgokat, de azok olyanok is amilyenek. A normális, gyári minőségű alkatrészek még mindig elég drágák. De ezek meg is hálálják, mert alapjában véve igen tartósak.
A futóműre illik nagyon figyelni. A BMW már a sima gyári autóiba is egy feszesebb, kicsit sportosabb futóművet rak. A hazai utakat ezek a futóműk nagyon nem díjazzák. A zsebedben maradjon egy "futóműnyi" összeg, ha esetleg benézel egy ilyet, mert elég könnyű.
DE, van kettő ok, ami miatt nagyon meg kell nézni, hogy milyen E36-ost is veszel.
1. Pont most érkeztek abba az időszakba, amikor már egy többé-kevésbé jól karbantartottnak is elkezd hólyagosodni a rozsda miatt a sárvédője. Illetve a küszöbön és az ajtók sarkaiban is már fel-fel sejlenek a rozsdásodás első jelei.
2. Jelenleg a hazai használt autó piacon lévő E36-osok élből 70%-a egy lerúgott hulladék és ezen sajnos nincs mit szépíteni. Szerencsétlen autó ugyanarra a sorsra jutott, mint az Opel Calibra és lassan már az E46-ok is ezen esnek át. Tehát a sokat akaró de kis pénzű fiatal megvette annó használtként az autót. Ha valami tönkrement benne, akkor valami bontóból kigányolt vackot tettek a helyére, nem tartotta be a szerviz periódusokat, a legolcsóbb olajat vette mert miért is venné a normálisabbat, elkezdett ráaggatni mindenféle vackokat amit a saját nyelvjárásukkal "egyediesítés"-nek hívnak, "sport"légszűrő, "sport"dob, rosszabb esetben még a motorvezérlőben is próbáltak valamit gányolni, stb. stb. Mindennek tetejében pedig ott padlózták ahol csak tudták és szinte kinyomták a szemét is. Ha esetleg megnyomta-megtörte akkor nem baj, józsi bá a szomszédban olcsón helyrepofozza. Az már senkit sem zavar hogy a javítás helyének az 50%-a purhab vagy üvegszálas kitt. Szerintem egyáltalán nem túlzok, ha azt mondom hogy 500.000, de inkább 600.000 alatt egyszerűen nincs normális E36-os. Egy valóban "le a kalappal" állapotú gyári full extrásért pedig még mindmáig simán elkérnek 1.000.000 ft.-ot.
Kérdés milyen adóra gondolsz:
- reg.adó: [link]
- teljesítményadó: [link]
vagy: [link]
- KGFB: www.netrisk.hu
A #2-es hozzászóló szerintem szépen összefoglalta.
Még 1-2 plusz gondolta:
1. Én a rozsdára nagyon odafigyelnék, E36-nak ez talán a legnagyobb gyengéje. Kerékjárati ívek, emelési pontok, küszöbök. Piszkosul meg kell nézni.
Beszélgettem egy tulajjal anno, megvette a 325-öt és első emelésnél "V" alakban beroppant az autó, úgy szét volt rohadva az alja.
2. Ne évjáratot vegyél, állapotot, a kor ezeknél már nem nagyon számít, előző tulajok annál inkább.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!