1,2 millioért e36 vagy e46?
Ennyiért hibátlant nem kapsz az biztos, az emberek sem hülyék, a hibátlan példányokat jóval drágábba adják már ezekből is, tekintve, hogy elég ritkák.
Alkatrész meg olyan dolgo, hogy bontottan állnak hegyekben már belőlük.
Nem tudom pontosan miért van, de egyes 10+ év feletti BMW-k ára elkezd felfelé menni. Persze csak a nem roncsoké. E30-ak például már félmilliónál járnak és mennek felfelé, pedig ezek még nem is a legszebb darabok. A jobbak még drágábbak. Az E36-ok is sőt már az E46-ok is elkezdenek növekedni árban. Talán olyan kult autók lehetnek, mint az amcsi Mustangok.
Ha 1.2 milliód van, akkor ne ennyiért vegyed, hanem olcsóbban pár százezerrel és mindent cseréltess ki ami kicsit is gyengélkedik, újítsd fel a futóművet is, meghálálja. A külsején a hibákat tüntettesd el, a belsőt is újíttasd fel teljesen. Akkor többet fog érni és meglesz a BMW feeling.
Az is szempont, hogy egyszerűbb technika legyen. Ami egyszerűbb, az sokkal megbízhatóbb.
Én a helyedben ezek miatt E36-ot vennék, de valami nagyobb mocival. E46-ban a 318i még elmegy (a faceliftes 143 lóerős), de E36-ban inkább 320i-t keressél. Ha nem találsz Magyarországon, akkor érdemes kint is szétnézni, de nem a murvás roncslerakatokban, ahonnan általában hordják eladásra ezeket a magyar nepperek. Egy jobb darab nem lesz olcsó. Ha egy jó gazdától veszed meg, de a jó állapot önmagában is nagy értéket képvisel. Emellett minél jobb, annál kevesebbet kell majd rá költeni.
A tanácsom az lenne, hogy vétel előtt olvasgass sokat a témában, akár külföldi fórumokon is (ha valamelyik nyelvet nem érted, a chrome le tudja fordítani).
Első körben visszakérdeznék: 1,2 millió összesen, vagy csak a jármű "nettó" ára.
Ha idehaza veszed: átírási illeték, forgalmi, eredetvizsga, stb. + szerviz = 2-300ezer, de csak ha nincs nagy baja. Én ezek felett még a helyedben 200ezret félretennék egyéb kopó-forgó alkatrészek cseréjére.
Németből erre még rájön a regadó, behozatal. Ez plusz megint 2-3-400ezer kb, regadótól függ főként.
Én hasonló dilemmán mentem végig az elmúlt 2 évben, mint te, E36 vs. E46.
Én végül E36 mellett döntöttem. E46 kényelmesebb, finomabb szerkezet, E36 nyersebb, közvetlenebb. Én a vezetési élményt preferálom, E36 puritánabb, durvább, nálam ez döntött.
Néhány gondolat a teljesség igénye nélkül (2 év keresgélés alatt felszedett infókat képtelenség lenne itt leírni).
1. Egy normális állapotú E36 mára már szinte egy árban van az E46-tal. E36 már kult autó, ugyan sok van belőle, de a legtöbb lerúgott ócskavas, a gazdáik nem vigyáztak rá, sok zabszemseggű boyracer tolta neki mint süket az ólajtót, karbantartás meg semmi, mert az ugye már pénzbe kerül.
Jó állapotút kifogni nehéz, akinek van és karbantartotta, minek adná el.
2. E36-tal több a műszaki probléma, de a javítás általában olcsóbb, E46 ritkábban döglik be, de akkor drágább (forrás: becsületesnepper).
3. E36 nagy ellensége a rozsda, kerékjárati ívek, küszöbök, emelési pontok, ezek a neuralgikusabb részek. E46 masszívabb védelmet kapott, de én abból is láttam már erősen korrodáltat.
4. Coupé szebb, jobbak az arányai, de feláras és a hétköznapokban kényelmetlenebb. Négy szerelt kereket nem tudtam betenni az én kupémba, mondta a szerelő egyet tegyek az első ülésre, mondtam még csak az kéne, inkább fordultam 1et.
5. E46 alkatrészei állítólag 70%-ban azonosak az E36-tal. Nem ellenőriztem, régi bimmerestől hallottam.
6. Javaslom a hathengereseket. Gyönyörű a hangjuk, van nyomaték is, sperr difivel (és megfelelő önmérséklettel) igazi élményautó. Az enyém 323, imádom amikor muzsikál a sor6.
7. Németeknél nagyobb a valószínűsége, hogy jobb állapotút találsz. Viszont drágább. Ennek ellenére megéri. De idehaza is akadhat 1-1 szép darab.
8. Akár E36, akár E46, ne ess szerelembe az elsővel. A türelem meghozza gyümölcsét, nekem 6 hónapomba telt, de megérte.
9. Szervizről egy tapasztalat: enyém 20 éves, mikor megkaptam, új olaj+olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, váltóolaj, difiolaj, szervóolaj, benzinszűrő, két első szilent = kb. 100ezer munkadíjjal.
10. Valaki itt előttem írta a bontott alkatrészeket, hogy sok van. Én is ezzel áltattam magam. Kopó-forgó alkatrészből nem érdemes bontottal hazardírozni, jó eséllyel az is hulladék.
1,2ből én e30 t vennék ha 3as kell és lehetőleg olyat amiben papíros M50 blokk van.
Ha e30 nem játszik akkor meg kb. 1:1 az érv e36ra is és e46ra is de csak 6hengerest vennék itt is.
e36 ban nemcsak m3 sperres, meg első pár évjárat még vasblokkos, de nagyon rohadnak a 36ok és öregebb több a nyüg, e46 nem annyira rohad de majd kiderül pár év mulva mi lesz viszont elég sok beázik, meg több az elektromos gond.
Kinézetre egyforma ronda a 36 és 46 is, a 30 sokkal szebb!
1,2ért érdemes belefogni e30ba már!
Nekem is jobban tetszik az E30, mint az E36, de annyi pénzért ne vegyünk már 30 éves autót. Azok hobbiautónak vannak, nem mindennapi használatra.
Én E36-ot nem vennék, nekem annyira nem jön be. E46-ból meg 1,5 millió felett vannak a jó állapotúak. Én még gyűjtögetnék.
Vitatkoznék kicsit az #5-össel.
A motorcserés okosban lepapírozott autóktól én tartózkodnék. Eddig minden megbízható forrásom óva intett tőle.
Addig nincs baj amíg nincs baj. De ha bármilyen hatósági eljárás alá kerül az autó, akkor könnyen szívás lesz a vége. Egy kukacos bürokrata, egy rosszindulatú rendőr, egy minden hájjal megkent ügyvéd.... stb. és lehet magyarázkodni. Hiába a "tiszta" forgalmi, ha nincs típusengedély.
Egyébként normális állapotú E30 egyértelműen drágább, mint az azonos állapotú E36, vagy E46 és E30-ból sokkal kevesebb is van már, nehezebb válogatni.
Még egy dolog: az E36/E46 szerintem egyáltalán nem ronda.... neked!!! nem tetszik, de ez a te bajod... már megbocsáss.
Tudsz olvasni mit írtam: "olyat amiben papíros M50 blokk van."
Nem okosban motorcserés, hanem legálisan átépített.
Kedves #8!
Én tudok olvasni.
De szerény ismereteim szerint a papíros motorcsere 2 verziót jelent:
1. Legális átépítés, azaz típusengedély terveztetése, engedélyezési folyamat lefolytatása, hivatalos bejelentés, és ezek alapján kiállított papír.
2. Motorcsere, mókolom, sumákban átütöm, stb. és lepapíroztatom.
Be kell valljam, egyiket sem csináltam, mert mikor szóba került a "vegyünk egy 316-ot és alkossunk egy 335-öt" történet, az 1. verziótól elrettentem a sok macera és költség miatt, a 2. verzió pedig rizikós ... nekem... mondom, addig nincs baj amíg nincs baj.
Legális átépítéssel még nem találkoztam, szinte minden esetben az volt hogy "persze-persze, ez 325, csak papíron 318, ... de adom a régi blokkot is".
Ha autószerelő vagy, esetleg tengernyi időd van, akkor hajrá.
De átlag halandó nem rakosgatja csak úgy ki-be a motort és a komplett hajtásláncot.
A 2. verzió csak látszólag legális, egy alaposabb ellenőrzésen szerintem simán megbukik az autó.
Viszont ha pl. baleset történik, már a szerelős opció is kizáródhat, mert a hatóság az autót akár a helyszínen le is foglalhatja. És akkor lehet a buksi vakargatni.
Úgy tudom még Németországban is, ahol lazábbak az átépítési szabályok, még ott sem sűrű a teljesen legális verzió.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!