BMW E36 benzines (2. 0) tapasztalatok?
Hello!
Nagyjából 500.000 Ft értékben keresek olyan autót, amely fiatalos megjelenésű, jó menettulajdonságokkal rendelkezik, ugyanakkor megbízható is. Alkatrészárakkal nagyjából tisztában vagyok, fenntartással kapcsolatos kérdésem nem igazán van, hanem inkább pozitív-negatív TAPASZTALATOKAT szeretnék kapni.
Alapjába véve a 320-as érdekel sedan, vagy touring változatban. Érdekelne mennyire szokott korrodálni ez a típus, illetve hogy van-e olyan csapdája, mint a 80-as Audiknál volt a K-Jetronic? Nem gondolnám ezekről a motorokról, hogy kifejezetten problémásak lennének, de azért jó tudni, ha valamire nagyon oda kell figyelni vásárlásnál.
Nézz szét a BMWs oldalakon pl Powerfanatics, ott találsz vásárlási útmutatót is mindenféle okosságot.
Az E36-tal csak óvatosan, mert az olcsóbb példányokra már a lakatosnál és a fényezőnél gond nélkül el lehet költeni a vételár felét :D
No vegyük sorba:
K-jet nem maga az ördög, ha minden jóakkor a Kjet is jó, igaz már akkor elavult volt mikor kijött(kb. 70es évek eleje, mert létezett a D-jet ami szerintem fényévekre jobb volt és ugye 70es vége 80as elejére ott volt az L-jet)
Maga a motor szerintem a bmw legjobb blokkja(M50) de e36 végénél már volt M52 ami kb. ugyan az csak alublokk. Alunak van sok előnye, de egy hátránya is. hátrány nem hülyebarát! Ezt szebben nem tudom írni, így a kopott viszkóval járt nyomatékkulcs nélkül szerelt blokkoknál garantált a szívás, de ez "user error".
Vanostól nem kell félni, jó dolog, sajnálom, hogy itt még nincs dupla vanos az mégjobb :)
A tipikus e36 betegségekre kell odafigyelni, mert mind meglesz(előbb vagy utóbb) és amugy meg jó kis kocsi, csak amiért én nem venném az a mérete és a extralistája. Inkább e34(az is van).
Szerintem a 3as minden évjáratból sportkocsi akar leni de közben egy törpe limuzin ami méregzsák, a 7es már túl nagy nekem, az ötös arany középút.
Másik a klasszikus karika lámpa a kedvencem így ha 3as akkor E30 de abban M50blokk csak átépítve van sajna...
Vásárláskor amiket érdemes átnézni:
-ablakemelő
-viszkó
-emelési pontok, futomű bekötési pontok
-futomű szilentjei
-ha sperres akkor lemérni a sperr még zár e és hány Nm nél old szét
-fűtőradiátor bekötése(nehéz benyulni de vékony kéz befér, szétszokott mállni a cső vége amire rámegy a gumicső)
-kokányolás nyomok(mivel közkedvelt bojrészer kocsi)
-ha ews -eskocsi akkor az ews müködik e(sok ember utolag kikötötte, mert tud okozni álmatlan északát)
-gyári légszürőház legyen, mert ha nincs én kerülném(nem csak bmw nél, minden autónál)
2# nek üzenem nem a vétel ár felét hanem a vételárat is XDDDDD
Ami kimaradt legyen tiszta papírja, mert 10ből 7 bmw nek a papírja mókolt(pl. 316i és M50 blokk)
Szerintem ha 500ezer környékén nézelődsz, akkor egy lerúgott rozsdakupacra simán rá költhetsz többet is mint a vételár..... mondjuk a tripláját :-)) ki mennyire igényes.
Írta itt valaki, hogy 2.0 helyett inkább 2.5.
Ez így igaz, tutibb járgány, de 500ezerért normális állapotú 323/325-öt nem nagyon lehet kapni.
Tudom, én most vettem egyet.
7-800ezer alatt csak f0staligát találtam.... igaz, én kupét kerestem.
Nekem 6 hónapomba és végül 7 számjegyű összegbe került egy normális állapotú 323.
Talán még fent van hasznaltauto.hu-n egy fekete 325 kupé. Látszólag tuti állapot, 1,4 mFt volt két hónapja.
Így utólag bizony mondom, bár nem olcsó, de egyáltalán nem elrugaszkodott az ár.
Szerintem E36 legnagyobb ellensége a rozsda.
Én attól tartottam a legjobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!