Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy megy tönkre a turbó?

Hogy megy tönkre a turbó?

Figyelt kérdés
Turbók élettartama nagyban függ a gazda használatától,azoban így sem örökéletű.Hogy tud tönkremenni egy turbó?Azt sem tudom,hogy mi van benne amit tönkre tudna menni,hiszen olyan egyszerű szerkezetnek tűnik.Igaz belül nem láttam,csak kívülről.Ha tönkremegy a turbó a kocsiban,akkor az minden esetben felújítható vagy van mikor cserés?
2015. dec. 3. 22:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
95%

Szinte az esetek 100%-ban a turbó amiatt megy tönkre, hogy nem kap megfelelő kenést (olaj). Ugyanis a turbó osztozik a motor olajával.

Van ugye az egyik eset, mikor hideg motorral hajtják az autót, és ezért romlik el a turbó. Ilyenkor az van, hogy az olaj is hideg, és még semmi kenése nincs. Viszont a turbó már alapjáraton is többezres fordulaton pörög, nagy gáznál elérheti a százezres fordulatot is, tehát nagyon precíz szerkezet. Így nem csoda, hogy ha sokszor kap nagy igénybevételt megfelelő kenés nélkül, hamar feladja a harcot.

Másik eset, hogy nem cserélnek elég gyakran olajat (long life olajak), vagy sz*r minőségű olajat kap a motor. Nagyjából ugyanez a helyzet áll elő, de ami még rosszabb lehet, hogy a csereérett olajban szennyeződések is lehetnek, és ezek ha a turbó csapágyaihoz jutnak, nagyon hamar tönkrevágják azt.

Aztán van még, amit sokat emlegetnek, hogy rendkívül nagy igénybevétel után, egyből leállítják az autót, mikor a turbó még pörög tehetetlenségéből adódóan. Ahogy a motor leáll, az olajnyomás is megszűnik, de a turbó még pörög, gyakorlatilag "szárazon".

Valóban nagyon egyszerű szerkezet, ezért is terjedt úgy el, és simán megtriplázza a motor teljesítményét. De ez az egyszerű szerkezet nagyon nagy igénybevételnek van kitéve, és rendkívül precíz szerkezet, ezért olyan drága és sérülékeny.

A legtöbb esetben a turbó felújítható, de van hogy cserélni kell, illetve sokan nem is bíznak a felújításban.

2015. dec. 3. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Értem,én eléggé vigyázok ezekre a dolgokra,tehát várok vele aztán állítom le.Viszont van chip a kocsiban.Ez nem tudom mennyire ad nagyobb igénybevételt a turbonak.
2015. dec. 3. 22:16
 3/11 anonim ***** válasza:
Első like a boss! :D
2015. dec. 3. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Ritkább eset, de a turbólapátok is tönkremehetnek, ha pl egy szívóoldalon lerakódott koksz darabka leválik, átjut egy munkaütemen és jól odaver a lapátnak, de olvastam olyat is, hogy télen a légszűrő rossz kialakítása miatt az összegyűlt és mgfagyott kondenzvíz verte tönkre a lapátokat.
2015. dec. 4. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Egyik ok a kenési elégtelenség. Késői olajcsere, nem megfelelő olaj vagy nem megfelelő autóhasználat, nagy igénybevétel után visszahűtés nélküli leállítás. A másik ok a mechanikai sérülés, valamit beszív a motor, ami megsérti a nagy fordulatszámmal forgó turbinalapátokat, a kerék elkezd "ütni" és szétrázza magát.
2015. dec. 4. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

1-es vagyok

Eszembe jutott még, hogy van olyan is, mikor a turbó elkormolódik. Ha csak alacsony fordulaton van járatva, és soha nincs kihúzatva, akkor a korom lerakódik a turbóban. Viszont ez nem szokta tönkretenni csak nagyon ritkán a turbót, legtöbb esetben helyrehozható egy alapos padlógázas menettel, vagy ha leszedik a turbót, ki lehet takarítani.

2015. dec. 4. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
de most jobban arról van szó,hogy lehet ettől is attól is.stbstb...viszont mivan akkor ha ezek a dolgok nem valósulnak meg,gondolom akkor sem lesz örökéletű egy turbó...nagyon gyakran emlegetik a 250-300E km-t a turbóknak.Vajon mi az igazság ebben.Van olyan netán akinek 400-500E km van a kocsijában gyári turbóval?
2015. dec. 4. 20:20
 8/11 anonim ***** válasza:
Nekem volt Audi A4 1.9 PDTDI, 420 ezer km-mel adtam el, a gyári turbóval, én 110 ezret raktam bele. Szigorúan 10 ezer kilóméterenként Castrol olajat kapott, és minden bizonnyal az előző tulaj (első tulajtól volt) hasonlóan cselekedett. De ha 300 ezer km-ig volt több mint 2 gazdája az autónak, akkor elég esélyes hogy a turbó is meghal, mert nincs két egyforma vezetési stílus és nem mindenki vigyáz annyira, meg sokan betartották a 30 ezer kilóméteres olajcsereperiódust... De nem kell megijedni a sok km-es autótól, lehet a 300 ezer km-esben pont cserélték a turbót, és jön 250-300 ezer gondtalan km a turbónak.
2015. dec. 4. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

".nagyon gyakran emlegetik a 250-300E km-t a turbóknak.Vajon mi az igazság ebben."


Ez így igaz. A turbóban akar pár tömítő/labirintgyűrű, amik a tartós melegtől, nyomástól stb egy idő után megkeményednek, elérnek és elkezdenek átereszteni. Ha vigyázol a feltöltőre és nem rúgod szét, ezek akkor sem bírnak 300-350 000km-nél többet, cserélni kell őket.

Jellemzően dízelnék nem szokták időben észrevenni, hogy a labirintgyűrűk átengedik az olajat, mivel a dízelmotor bizony motorolajjal is elmegy akár és nagyon kis mennyiségben nem is veszed észre, hogy eszi, míg a benzinesnél rögtön feltűnik a kipufogógázon.


Ilyenkor a turbó tengelyénél csökken az olajnyomás, mivel az olaj simán elszökik , csökken a kenés és elkezdenek kopni a dolgok >lásd amit az #1-es írt.


A legtöbb autónál a kartergáz fel van vezetve a turbó elé, így kb meg nem mondod ránézésre, hogy az X ezer kilométer alatt átdolgozott kartergáz miatt van vékony olajfilm a levegőcsőben vagy a turbó engedi az olajat, kivéve ha már egyenesen fossa az olajat, mert az elég feltűnő :D

2015. dec. 5. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
és ha tönkremegy akkor akkor milyen arányban lehet a turbót felújítani?Mégicsak olcsóbb mint egy új.200E+
2015. dec. 5. 13:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!