Miért lett divat a dízel? Miért akarnak sokak inkább dízelt a benzines helyett? Közel 500. 000 a szűrőtisztítás, azt is tudják?
Nem tudom hol nézted az árakat, Dubaiban? MO-n a legdrágább amit így hirtelen találtam 110.000 le és felszereléssel, de inkább 50-80 között mozognak....
Ha meg tőled kértek ennyit, akkor nagyon szépen lehúztak.
A miért meg mindössze annyi: Kisebb fogyasztás mellett nagyobb teljesítmény...
Akik meg azzal jönnek, hogy de drága a dízel... míg egy benzinesnél cserél az ember legalább 4 de lehet 5 szett gyertyát, addig talán lehet kell cserélni egyszer például befecskendezőket... de ez se garantált.
Kettőstömegűről meg annyit, hogy a mai modernnek nevezett kis benzinesekben is van, szóval azt se lehet a dízelnek felróni, a turbot szintúgy nem, főleg, hogy a benzinesnél magasabb hőmérsékletű kipufogógázokkal dolgozik = nagyobb terhelésnek van kitéve.
Nézzünk egyszerű példát spórolás tekintetében.
Saját példa egyrészről:
F30 335d 8 liter az átlagfogyasztásom ( 42.322km után ) közvetlen párja a 335i ennek forumokon 11 litert írnak, hogy mennyire való nem kötnék bele, de számoljunk ezzel.
Üzemanyagot számoljuk most 370 forinttal mindkettőt.
100km-en annyi mint 3 liter, tehát 1110Ft a megtakarítás, 1000km-nél mér 11100Ft 100.000-nél 1.110.000Ft... és akkor ebből a bő egy misiből még ha le is számolunk egyszer mondjuk 100-at a szűrőtisztításra, 200-at befecskendezőre és 200-at lendkerékre, 200-at turbora, akkor is még 400.000 ott marad, pedig eléggé olyan árakkal számoltam amik kicsit fölé lőttek, hogy tuti beleférjen.
Mért nem éri meg a dízel?
Sz
Mert sokan sokat mennek. Ha pályán használod a kocsit, és minimum 20-30 percig mész folyamatos tempót, hogy dolgozzon a motor, akkor magától is regenerálja a részecskeszűrőt, és semmibe nem kerül a tisztítás.
Akkor van baj, amikor az idióták arra vesznek dízelt, hogy az örsről elmenjenek vele a nyugatinál lévő munkahelyükre, aztán jön a csodálkozás, hogy alig van km az autóban, mégis minden baja van már... A csak városi használat közben 50e km alatt akkora kopást tud összeszedni egy motor, mintha 400e km lenne benne, de az napi 200km-es utakkal pályán...
Ismerősöm Ausztriába jár ki, évente több mint 50e megy a kocsiba, 320-nál tart és semmi baja, (2.0 tdci mondeo) egyszer nem volt még cserélve benne se lendkerék, se turbó, se semmi... mindez annak köszönhető, hogy ő arra használja a dízel autót, amire kitalálták.
Köszönöm szépen a válaszokat.
Nem vagyok troll, nekem még sosem volt ilyen autóm és nem is ismerem a dízelt, ezért kérdeztem. Egy barátomnak X6-osa van dízel motorral, és a vétel után néhány éven belül 3-szor is ki kellett tisztíttatnia a részecskeszűrőt, ő azt mondta hogy több mint 400.000-be fájt neki egyesével.
én úgy tudom 80 ezerből megvan, hogy kivágják fleksszel a belsejét, visszateszik a dpf dobozt, az autó agyából meg kiütik h dpf-es.
enyém is így megy 1 éve, 2007-es 2.0 pd tdi passat, és hibakód sincs.
80 ból megvolt a kódolás.
dízel részecskeszűrő tisztítás:szűk fél órás munka,annyiból áll hogy álló helyzetben különböző fordulatszámokon pörgetik a motort.konkrétan fiat jtd-motorról beszélek.
"miért lett divat"-már a '80-as években elterjedt mert kevesebbet zabált és olcsóbb volt a gázolaj.5 literekkel elment egy golf vagy egy 80-as audi még szívó változatban is.később jöttek a turbós változatok,azok már húztak is.átlag olyan 3 literes fogyasztáskülönbség simán megvan 2 hasonló kategóriás benzines meg dízel között,akár pályán akár városban.csak közben egyre bonyolultabbak lettek a rendszerek ill teljesíteni kell különböző normákat a károsanyagra vonatkozólag ami megnövelheti a fenntartási költségeket.
#8
és azt tudod, hogy mi lesz a műszakin? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!