Miért jelez olajhiányt, amikor csupa olaj a nívópálca?
1995 Opel Omega B 2.0 16V CD X20XEV. Előzőleg járatott, azóta 10-20 percel álló motornál, először letörölve, utána megmérve az olajszintet használtam a nívópálcát, tehát a mérés szakszerű volt. A maximum jelen túl is olajos.
A kipufogógáz színtelen. A motor tökéletesen jár, autópályán is jól húz, nem zajos, stabil az alapjárat.
A kijelzőn folyamatosan látszik az "Oelmangel" felirat.
A vezető oldali kerékjárati ív át van ázva a motortér felől, szerintem olajos. A motortérben van a vezető oldalon középen egy kerek fekete doboz, amin sokágú csillag alakú fedél van. Az is csupa folyadék, meg a belőle jövő cső is, plusz alatta minden.
Tegnap vettem ezt a kocsit régóta spórolt pénzből, most eléggé kétségbe vagyok esve.
A kicsit túl töltött olaj általában nem okoz gondot, de a legritkább esetben sem szokták az olajat túltölteni - kivéve, ha a kocsi brutálisan eszi vagy folyatja valahol az olajat és a gazda csak úgy megszokásból tölti már bele, nem pedig a csereperiódusnál tölt.
Az, hogy a motortérben több dolog olajos szintén erre utal...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!