Miért van az hogy a benzines autò jobban gyorsul mint a dieseles?
teljesítmény számít 320i benzin:
230km/h
0-100km/órára 7,6s 170le 250nm, bmw320dízel:230km/h, 0-100km/h 8s, 163le 380nm.
" felhasznált üzemanyag / gyorsulást nézzük akkor olyan mélyen van a dieselhez képest mint a béka segge"
Ehhez lőhetnél valami forrást is, ugyanis
" Mert egy 8 liter fogyasztó diesel 170 lóerős, ellenben egy 8 litert fogyasztó benzines csak kb 120 lovas"
Ez így leírva szép, na de gondoljuk csak végig a dolgot. Vegyünk egy egyszerű példát, mondjuk BMW E90 320d (N47) 177 ló. Normál használatnál még 8 liter sem kell neki, sőt akár 7 alatt is lehet tartani, ezt szerintem senki nem vitatja. De egy apróságot a dízel fanok mindig elfelejtenek: ők általában arra hegyezik a répát, hogy nem kell pörgetni, alacsony fordulaton is megy stb.. Nem is nagyon szokás a mai modern dízeleket 3000 fölé forgatni, mert felesleges. Ellenben a példának felhozott motor 4000-nél adja le a max teljesítményét. Ha olyan tempót mész vele, hogy tartósan kell a max power, akkor az a dízel sem 7-8 litert fog enni!! A névleges teljesítmény felét használva, persze, hogy jó a fogyasztás. Ha a 320d mögé akasztanánk egy emberes utánfutót és veretnénk csőgázzal 4000-res fordulaton a pályán, az is beküldené a 12-13 litert probléma nélkül. :D
"Az pedig az lenne hogy egységnyi befektetett üzemanyagból mennyi munkát tudunk csinálni. Ebben jelenleg a diesel verhetetlen az elterjedt autók között. Lehet itt beszélni turbóbenzinről, csak a turbóbenzin még mindig vedeli az üzemanyagot egy turbodieselhez képest. "
Ez jelenleg a sorozatgyártású motorokat illetően kétségkívül igaz. Viszont a nagy egész nem áll össze a részletek nélkül, és a lényeg bizony mindig a részletekben. Sokan a turbódízelt hasonlítják a szívó benzinhez, mosolygunk rajtuk. Főleg, amikor előállunk az egyenlő pályák-egyenlő esélyek elvvel és mellé rakunk egy közvetlen befecskendezéses feltöltött benzinest. Hirtelen a dízel összes előnye elvész a fogyasztást leszámítva.
És, mint írtam a lényeg jelen esetben is a részletekben rejlik. Miért? Mert nem mindegy, hogy mit hasonlítunk mivel. A dízelmotorok minden előnye a magas kompresszióviszonyból származik, leginkább ennek köszönhető az alacsony fogyasztás. De ha mellé állítanánk egy kompressziógyújtású benzinest, ez az előny is elveszne, újra kiegyenlítődött lenne a mezőny. Jelenleg sorozatgyártásban ilyen nincs, de már évek óta kísérleteznek vele. A Mercedes 1.8-as kísérleti motorja 6 liter körüli fogyasztást produkált egy S-osztályos kasztniban. Kompressziógyújtású 1.8-as feltöltött benzines 238 lóerővel. Ezt oda lehetne rakni akármelyik dízel mellé és akkor lehetne matekozni, hogy melyik esetében jobb a hatékonyság és a hatásfok.
De amíg almát hasonlítunk a körtéhez... mindkettő gyümölcs :D
Látom a lepontozás megy, érdemben hozzászólni már luxus...
Nem feltétlen szükséges még eltérő köbcentisnek lennie. Anno már bemutatták itt is, hogy az azonos teljesítményű 2.0TFSI jobban gyorsul, mint a 2.0TDI..
"Anno már bemutatták itt is, hogy az azonos teljesítményű 2.0TFSI jobban gyorsul, mint a 2.0TDI.."
1, Szerintem egy turbobenzin 2.0 ccm-vel erősebb lóerőben mint a 2.0 tdi, meg persze többet is eszik. Ezzel vissza is jutottunk oda hogy több kajából nem nehéz több munkát kihozni.
2, Erre a bemutatóra kíváncsi lennék mert a levegőbe én is tudok beszélni, de szeretnénk látni is valamit.
3, A turbodieselnek még mindig megvan az előnye a turbobenzinhez képest. Ugyanis a turbóbenzin még mindig sokkal többet kajál mint a turbodiesel, viszont az egyetlen előnyét meg elvesztette a dieselhez képest. Az pedig az volt hogy sokkal egyszerűbb szerkezet volt. Amióta ráaggattak arra a szerencsétlen benzinmotorra egy turbót azóta ugyanolyan bonyolult mint a diesel társai.
4, Amit írtál a mercedes kísérleti motorjáról arról még nem hallottam, meg szerintem, sokan mások sem. De ha igaz is akkor is gondolom nem véletlen hogy nem terjedt el a hétköznapi használatban. Vagy van valami akadálya az elterjedésének? Hogy néz ki az a motor? Mennyire bonyolult? Mennyire tartós? Benzinesben egyedül a Wankel motor az ami picit jobb hatásfokkal dolgozik mint a sima benzinmotor, de még az se jutott a diesel hatásfok közelébe. Valami bemutató linket dobj arról a merci motorról, mert én is kíváncsi vagyok rá.
" Szerintem egy turbobenzin 2.0 ccm-vel erősebb lóerőben mint a 2.0 tdi, meg persze többet is eszik. Ezzel vissza is jutottunk oda hogy több kajából nem nehéz több munkát kihozni. "
Mint írtam azonos teljesítményű. Sajnálom, hogy nem sikerült megérteni. Van 170 lovas CR TDI és 170lovas TFSI is..
"2, Erre a bemutatóra kíváncsi lennék mert a levegőbe én is tudok beszélni, de szeretnénk látni is valamit. "
Milyen bemutatóra gondolsz?
"3, A turbodieselnek még mindig megvan az előnye a turbobenzinhez képest. Ugyanis a turbóbenzin még mindig sokkal többet kajál mint a turbodiesel, viszont az egyetlen előnyét meg elvesztette a dieselhez képest. Az pedig az volt hogy sokkal egyszerűbb szerkezet volt. Amióta ráaggattak arra a szerencsétlen benzinmotorra egy turbót azóta ugyanolyan bonyolult mint a diesel társai"
Azért már messze nem kajálnak olyan vészesen ezek a retek mákdaráló turbóbenzines motorok. Az új TFSI-knek már-már egész baráti a fogyasztása, már nem duplaannyit esznek mint dízel társaik. Az 1.4-es TFSI-k A4-es kasztnival simán beérik 7 literrel, ami már nem is vészes.
Az egyszerűség előnyét még nem vesztette el. Attól, hogy turbót kapott, a sima hagyományos közvetett hengerenkénti befecskendéses benzinmotorok még nem lettek bonyolultabbak, mint a turbó nélküli társaik. De még a közvetlen befecskendezéses társaik sem 2000 bar feletti nyomáson pumpálják be a naftát, mint a dízel társaik. Bár tény, hogy azért már messze kerültek a zsigulitól :D
"4, Amit írtál a mercedes kísérleti motorjáról arról még nem hallottam, meg szerintem, sokan mások sem. De ha igaz is akkor is gondolom nem véletlen hogy nem terjedt el a hétköznapi használatban."
Nem jól gondolod. Ha jól emlékszem a dízel motor működési elvét valamikor az 1890-es években szabadalmaztatták. Kb 10 évvel ez előtt érték el az újonnan eladott autóknál az 50%-ot Európában ( most valami 55% az eladási arány). 110 év kellett, míg meghódította az ötlet az új autó piac felét.
A Common Rail dízel is a 60-as évek találmánya, mégis a világ egyik legnagyobb dízelmotorokat gyártó konszernje csak 2007 óta gyárt CR motorokat (VW).
Akkor úgy gondolod, hogy a szikragyújtású benzinesről a kompressziógyújtású benzinesre való áttérés meg fog történni 5 év alatt? Mókás lenne :) Akadálya egyelőre még van, nem piacképes, gondolom még fejlesztgetik néhány évig, vagy rárabol az ötletre más is ( lásd: Mazda Skyactive). Mivel a dízelek további emissziócsökkentése már problémás, ezért újabb löketet kapott a benzinmotorok fejlesztése.
A kért leírás:
2.0 tfsi 225ló /4500-6250
350nm /1500-4500
0-100 6.8s
2.0 tdi 177 /4200
380nm /1750-2500
0-100 8.2s
Tessék itt a bemutatás h a tfsi jobb mint a tdi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!