Hogyan kell automata váltós autót vezetni?
Technikailag ugyanugy mint a sima váltós járgányokat. Amikor beinditod a lábad MINDÍG a féken!!!! Akkor is, amikor D-be rakod. A D drive-ot jelent, azaz vezetés-t. Lámpánál a lábad a féken!
Nem tudom milyen lesz az autó amit vezetned kell. Ha a kormánynál van a váltó, hogy biztos lehess a dolgodban a műszerfalon láthatod, hogy mikor tetted D-be.
Ha botváltó amin esetleg lehet oldalt egy gomb is csak nyomd a gombot mikor mozditod a váltót - ebben nem vagyok száz százalékig biztos de úgy tudom csak négykerék meghajtásúaknál van a gomb.
Szóval botváltó mellett van ami mutatja éppen hova pakoltad a váltót.
Elinduláskor ne nyomd azonnal a gázt. Várj, míg magától elindul az autó a kíméletesség kedvéért.
Emlékezz, hogy nincs kuplung és ne akarj váltani. :oP
Mivel nem te váltassz, hanem az autó saját magától, ezért nem kell használnod a féket váltáskor.
Nyugi!!!! Minden rendben lesz.
R - hátramenet
N - neutral majdnem olyan mint amikor üresben van - ezt tanácsos hasznáni az autómosóban.
D - drive, előremenet
A maradek 1, 2, meg már akkor jön jól, ha nagyon kell a lóerő.
JA, megálláskor ha nem rakod vissza üresbe akkor nem tudod kivenni a kulcsot.
Egy automata Dodge Caravan Sport tulajdonos.
és vigyázz, mert ha felgyorsítasz és reflexből váltani akarsz és padlóig benyomod a kuplungot, ami ugye nincs, (és helyette a féket nyomod) az nagyon ciki tud lenni a hirtelen satu miatt
a bal lábadat rakd félre oldalra és felejtsd el, hogy létezik, csak a jobbot váltogasd a fék és a gáz között
előzőnek:
nem egészen világos a kérdésed...
nem a vezető, az automata vált! nem kell levened a lábad a gázról, csak nyomni kell, a többiről a gép gondoskodik...
Na akkor nézzük, a női agyammal jól értem-e. Beülök sz álló autóba, ami P-ben van. Nem lépek semmilyen pedálra (vagy igen?) és a kulccsal beinditom. Rálépek a fékre és beteszem D-be. Majd a fékről szépen lelépve a kocsi elindul. Nyomom a gázt és haladok. Majd a lámpa piros, rá a fékre és megállni. A lábam végig a féken és állok a lámpánál. Majd zöld. Lassan le a fékről, nyomom a gázt. Megérkeztem. Beparkolok. Láb a féken, váltót kiveszem D-ből P-be. Autót leállitom, kulcsot kiveszem.
Jól csináltam? (Bár megjegyzem, egyenlőre még ez sokkal bonyolultabbnak tűnik nekem, mintha kuplungozni kellene. Vagy ha megszokom, már egyszerű lesz?) Még egyszer köszönöm mindenkinek a jó tanácsokat.
Igen, jól csináltad. Átmentél a vizsgán :-)
Nekem egy tiptronic váltós sportautóm van. Sokan megrökönyödnek, hogy sportkocsiban automata(???), de nem rossz. Tudom úgy kezelni, hogy beteszem "D"-be és csak jövök-megyek, de én sokszor használom úgy, hogy átteszem kézi üzemmódba. Ekkor a váltó nem vált magától, hanem nekem kell pöckölni a kart előre vagy hátra. (újabbaknál +/- gomb a kormányon)A váltás terhelés alatt megy végbe, tehát a gázt nem kell elvenni. És az is előnye, hogy pl jössz föl a MOM Park mélygarázsából. A rámpa tetején megfog a lámpa. Mindenki kínlódik az emelkedőn, hogy visszagurul a kocsija, néha akkora gázzal indulnak, hogy sajnálom a kuplungtárcsájukat. Én meg csak átteszem a fékről a gázra a lábamat és annyi. Nem gurul vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!