Szívó motor esetén hogy csinálják, hogy durrog meg lángot dob a kipufogó?
láttam pár videot ahol szivo motoros bmwket turáztattak és nem mindig de néha dobott lángot meg durrant a kipufogó..
ezt hogy lehetne kivitelezni? egyszerűen ennyire túldús üzemanyagot kap? vagy van még valami?
"Ezt arra találták ki hogy váltás közben is tartsa fent a turbónyomást."
Nem a BOV lényege ez? a feltóduló levegőt a szelep kiengedi váltáskor, és máris tud ismét tölteni azonnal.
A-a. A BOV (lefújószelep) azért van benne hogy túl nagy nyomás vagy túl nagy vákum esetén nyisson ki, így elkerülve a turbfeltöltő és/vagy a motor esetleges károsodását. Amúgy baromi sok turbós autóban gyárilag is van lefújószelep, csak nem a szabadba nyílik a szelep így nem "prüszköl"
Ha megnézel egy valamire való versenyautót az minden váltásnál durrog. Ezt azért teszi hogy amíg a sofőr nem nyomja a gázpedált akkor a leömlőbe kerülő üzemanyag berobban, így pörgetve fel a turbó kipufogó oldali turbináját aminek következtében arra a néhány tized másodpercre fent tudja tartani a turbónyomást amíg a sofőr befejezi a váltást.
Kérdező : Sok benya + gyujtás.
Előttem szóló válaszolók :
Keveritek ám a palacsintát! A BOV a felesleges levegőt engedi el TÖLTŐ oldalon ,hogy a feltorlódó levegő ne okozzon akkora ford. szám vissza esést a turbónál. A másik meg a WASTEGATE szelep ,ami ugyanezt csinálja csak a kipufogó oldalon.Tehát amikor elér egy bizonyos nyomást a kipuff gáz a leömlőben (külső WG-nél pl.),akkor a nyomás kinyitja a WG-t és a turbót megkerülve egyenesen a kipufba vagy a szabadba távozik a felesleg.Ugyanis is a túl nagy ellentétes erőhatások eltörhetik a tengelyt. Egyébként a "durrogást" a motor fordulatszám esésének kompenzálására csinálják,nem a turbóé miatt. Mert egy verseny turbó inkább felső kategóriában "él" mint közép vagy alacsony fordulaton. Emiatt sokat számít minden váltásnál h. pl.: 8500rpm/percnél van a tiltás a pilóta elváltja mondjuk 8100-nál ,a felváltás miatt mondjuk visszaesik a fordulat 5000rpm/perc-re ,DE ha ez a 2 kis kütyü benne van a kocsiban lehet ugyanez a ford.szám visszaesés 5300rpm/perc is,arról nem is beszélve,hogy a turbó tengelyének forgás sebessége se csökken jelentős mértékben (10-20.000rpm-et),így hamarabb feláll a töltőnyomás = jobb a gyorsulás,és pár váltással tudsz másodperceket behozni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!