Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó motor esetén hogy...

Szívó motor esetén hogy csinálják, hogy durrog meg lángot dob a kipufogó?

Figyelt kérdés

láttam pár videot ahol szivo motoros bmwket turáztattak és nem mindig de néha dobott lángot meg durrant a kipufogó..

ezt hogy lehetne kivitelezni? egyszerűen ennyire túldús üzemanyagot kap? vagy van még valami?



2013. ápr. 28. 22:26
 1/6 anonim ***** válasza:
későn gyújt és sokat, a maradék pedig a csövekben ég el. nagyvonalakban. közútra nem is nagyon való hacsak nem akarja az ember folyton cserélni az alkatrészeket :D
2013. ápr. 28. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Elég egy kis utógyújtás, már durrog is.
2013. ápr. 28. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A kipufogószelepeken átslisszan egy kis benzin és ez a kipuff. rendszerben gyullad be. Tulajdonképpen akármilyen motorral meg lehet csinálni. Bár ha nincs turbó benne akkor nincs is sok értelme. Ezt arra találták ki hogy váltás közben is tartsa fent a turbónyomást.
2013. ápr. 29. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

"Ezt arra találták ki hogy váltás közben is tartsa fent a turbónyomást."

Nem a BOV lényege ez? a feltóduló levegőt a szelep kiengedi váltáskor, és máris tud ismét tölteni azonnal.

2013. ápr. 29. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

A-a. A BOV (lefújószelep) azért van benne hogy túl nagy nyomás vagy túl nagy vákum esetén nyisson ki, így elkerülve a turbfeltöltő és/vagy a motor esetleges károsodását. Amúgy baromi sok turbós autóban gyárilag is van lefújószelep, csak nem a szabadba nyílik a szelep így nem "prüszköl"


Ha megnézel egy valamire való versenyautót az minden váltásnál durrog. Ezt azért teszi hogy amíg a sofőr nem nyomja a gázpedált akkor a leömlőbe kerülő üzemanyag berobban, így pörgetve fel a turbó kipufogó oldali turbináját aminek következtében arra a néhány tized másodpercre fent tudja tartani a turbónyomást amíg a sofőr befejezi a váltást.

2013. ápr. 29. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Kérdező : Sok benya + gyujtás.



Előttem szóló válaszolók :

Keveritek ám a palacsintát! A BOV a felesleges levegőt engedi el TÖLTŐ oldalon ,hogy a feltorlódó levegő ne okozzon akkora ford. szám vissza esést a turbónál. A másik meg a WASTEGATE szelep ,ami ugyanezt csinálja csak a kipufogó oldalon.Tehát amikor elér egy bizonyos nyomást a kipuff gáz a leömlőben (külső WG-nél pl.),akkor a nyomás kinyitja a WG-t és a turbót megkerülve egyenesen a kipufba vagy a szabadba távozik a felesleg.Ugyanis is a túl nagy ellentétes erőhatások eltörhetik a tengelyt. Egyébként a "durrogást" a motor fordulatszám esésének kompenzálására csinálják,nem a turbóé miatt. Mert egy verseny turbó inkább felső kategóriában "él" mint közép vagy alacsony fordulaton. Emiatt sokat számít minden váltásnál h. pl.: 8500rpm/percnél van a tiltás a pilóta elváltja mondjuk 8100-nál ,a felváltás miatt mondjuk visszaesik a fordulat 5000rpm/perc-re ,DE ha ez a 2 kis kütyü benne van a kocsiban lehet ugyanez a ford.szám visszaesés 5300rpm/perc is,arról nem is beszélve,hogy a turbó tengelyének forgás sebessége se csökken jelentős mértékben (10-20.000rpm-et),így hamarabb feláll a töltőnyomás = jobb a gyorsulás,és pár váltással tudsz másodperceket behozni....

2013. ápr. 29. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!