Ha kigyul a piros lámpa az biztos hogy elment az olajnyomás az autóból vagy az olajszivattyu az oka?
Én néznék egy olajszintet ,majd egy olajnyomás mérést (műhelyben )
szoktak az olajgombák tréfálkozni ...:)
Ezért jó ha meg van mérve ...
"Ha kigyul a piros lámpa az biztos hogy elment az olajnyomás az autóból vagy az olajszivattyu az oka?"
Ha nem kielégítő az olajnyomás, annak általában az olajszivattyú az oka, ha van elég olaj a kocsiban. (ezt meg tudod nézni ugye a nívópálcával). Ha van elég olaj, akkor meg lehet méretni műhelyben, hogy tényleg az olajnyomással van-e baj, vagy tévesen gyullad ki az a lámpa. Ha tényleg nincs olajnyomás akkor meg vszinű xar az olajpumpa és ki kell cserélni...
Az olajnyomás általában három okból szokott elmenni. Az egyik a tömítetlenség: valamelyik szimmerringnél vagy síktömítésnél elkezd dőlni az olaj, aztán oda a nyomás. Ezt viszonylag könnyű észrevenni: folyik az olaj a motorból, olajos a hűtővíz vagy éppen kéken füstöl a motor. Mondjuk ha a főtengely kuplung felőli végén megy ki a tömítés, az alattomos, mert a kuplungharang ápol s eltakar, csak annyi tűnik fel, hogy hiába állítasz rá a kuplungra, csak csúszik állandó jelleggel.
A másik ok az, hogy kevés olaj van a motorban. Ilyenkor a szivattyú néha levegőt szív, attól meg nem lesz olajnyomásod. Ezt egyszerű ellenőrizni: ott a nívópálca, ha eléri az olajat, jó, ha nem, hosszabbra kell cserélni.
A harmadik fő ok a motor kopottsága szokott lenni: ilyenkor általában a főtengely csapágysoránál nő meg annyira a hézag, hogy a szivattyú által a főtengelyhez nyomott olaj szanaszéjjel folyik, máshová már nem jut el a kenőanyag. Ennek jellemző tünete, hogy a motornak hidegen jó olanyomása van, viszont melegen, alapjáraton szinte semmi. A melegen lecsökken az olaj viszkozitása és a kopott járatokon át el tud csorogni.
Ezen kívül ritkán ugyan, de az olajszivattyú meghibásodása is okozhat gondot. Van, hogy egyszerűen kopott a szivattyú: ekkor nem tud elég nyomást produkálni. Bár olyankor általában a motor egésze eléggé elhasznált, a szivattyúnak sok kell ahhoz, hogy lenullázódjon. A másik probléma az, hogy a szivattyúba épített nyomásszabályzó szelep valamiért nyitva marad. Ezt okozhatja az olajban lebegő nagyobb darab szemét (mondjuk ahhoz különösen elhanyagolt motor kell) vagy a szelepház hanyag megmunkálása. Mindkét esetben ugyanaz történik: az olaj csak a szivattyú körül kering, nem indul el körbe-körbe a motorban. Ez is csak melegen jön elő, mert a hideg olaj olyan sűrű, hogy azzal nyitott szelep mellett is jó nyomás van.
A hatékony és gyors autójavítás alapja az, hogy az ügyfél bízzon meg a szerelőben és ne akarjon mindent "okosba", a háta mögött megoldani. Látom, ezt még nem értétek el.
Lehet, hogy át akar verni. Az is lehet, hogy az autónak semmi hibája, csak ő épített be egy áramkört, ami véletlenszerűen kapcsolgatja az olajnyomás visszajelzőjét. De nem tudom, miért javíttatod vele az autódat, ha nem hiszel neki.
Ha tényleg a főtengely adta meg magát, nem jár jobban azzal, ha azt hazudja: az olajszivattyú a ludas. A szivattyú cseréje megvan pár tízezer forintból, a főtengelyfelújítás 100.000 fölött kezdődik és neki is jóval több munkadíja van belőle. Szerinted ki az az ütődött, aki ha hazudik, úgy hazudik, hogy ő járjon rosszul belőle?
Ha elment az olajszivattyú, javítás nélkül vissza lehet hozni: érte kell menni, betenni a táskába és visszasétálni vele. Ha meg tönkrement, akkor vagy ki kell cserélni, vagy lehet vajákolni a nagyobb melegoldali viszkozitású olajjal, ami melegen is jó "vastag", ezért a halódó szivattyú is bírja nyomni. Ilyenkor szokta a sok nagyokos hajtóműolajjal "javítani" a motorolajat, aztán vigyorog, hogy őt ugyan nem b*ssza át a szerelő a szivattyúcserével, megoldotta a szomszédtól boltolt Hykomollal, nem is világít az olajnyomás lámpája, sőt, halkabb a motor, kevesebbet fogyaszt és még jobban is megy. Csak aztán pár száz - szerencsésebbeknél pár ezer - kilométer után nagyon meglepődnek, hogy kenési elégtelenség miatt széthullik a motor. Persze akkor már nem ők lesznek a hülyék, hanem a szemét szerelő, aki átvágta őket, mert biztos elrontott valamit, illetve az autógyár, aki ilyen hulladék motort tervez, mer' tervezett avultatás van, meg ezek a mai ótók mán nem bírnak annyit, mint a Zsigulik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!