Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Start-stop, turbó meghal?

Start-stop, turbó meghal?

Figyelt kérdés

Fater most kapott egy új V6 TDI A6-ost, benne start-stop, S-tronic váltó.


A start-stop nagyon f@sza, de mi van akkor ha megyünk az autópályán, fater nyomja neki. Kistesóm egyszer megszólal, pisilni kell. Fater padlógázzal az első kijárathoz, gondolkodás nélkül fék -> autó egyből leáll.

Ez tuti hogy nem tesz jót a turbónak. Van az autóban elektronika ami ilyen esetben letiltja a start-stop funkciót? Kikapcsolni gombbal lehet, azt tudom, de ha helyzet van, és az ember nem gondolkodik, akkor van, ami megvédi az autót?


2013. jan. 7. 20:47
1 2
 1/17 Takumi ***** válasza:
Legközelebb nyissátok a mot.háztetőt és ha bugó hangot hallotok akkor nem lesz semmi baja.
2013. jan. 7. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

Hát ilyenkor szerintem a turbó szépen süti magában az olajat. Ha a motor leáll akkor olajnyomás tuti nincs(kétlem hogy lenne külön elektromos olajszivattyú benne).


Így lehet jól megrövidíteni a turbó élettartamát.

2013. jan. 7. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:
nem történt meg az eset, és fater sem száguldozik velünk, csak elgondolkodtam ezen az eshetőségen :D
2013. jan. 7. 21:00
 4/17 Takumi ***** válasza:
Pedig az újabb autókba raknak direkt azért hogy az emberi hülyeség következményeit leredukálják.
2013. jan. 7. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Csak úgy kapott Audi A6 ot xD am nem tudom ez engem is mindig izgat, de már önmagában az, hogy a turbó akkor is működik amikor városban mész és akkor sem alapjáraton pörög a motor :-Dnem ertem :-D
2013. jan. 7. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
nem fog pörögöni akkor már a turbó, mire kiérsz a parkolóba ér, rég leáll. a hőterhelés ellen van egy külön kis hűtőkör, így attól sem kell félni
2013. jan. 7. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
78%
van egy külön elektromos olajszivattyú ami ilyen esetben a leállítás után egy ideig még olajat juttat a turbóhoz
2013. jan. 7. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Ezen én már akkor gondolkodtam, amikor kezdtek bejönni a 'divatba' ezek a start-stop rendszerek. Meg is említettem egy autószerelő barátomnak, ő is gondolkodott rajta kb. egy sör idejéig, aztán ő akkor arra a megoldásra jutott, ha másnak nem is, de neki meg az alkatrészgyártóknak ez jó.

Eddig nem is volt eszembe ez a kérdés újra, és most látom ezt az elektromos olajszivattyút.

Személy szerint én az első alkalommal kapcsolnám le ezt a rendszert, de mindenki maga dönti el.

2013. jan. 7. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Elvileg van egy elektromos olajszivattyú ahogy írják is, gyakorlatban még nem volt start-stopos gép a kezem alatt. A turbó nem szereti ha melegen és pláne fordulaton elmegy az olajnyomás, de nyilván kitököltek valamit a mérnökök ez ellen.


Vagy maximum 150ezrenként turbócsere 300E-ért.

2013. jan. 7. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Gondoltak erre a gyáriak, védik is a turbót. Persze csak egy bizonyos élettartamra méretezve. Annál többet úgysem fog menni, vagy egyszerűen vállalhatatlan összeg lesz a javítása a gk. majdani értékéhez képest. Most ez a trend.
2013. jan. 8. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!