Start-stop, turbó meghal?
Fater most kapott egy új V6 TDI A6-ost, benne start-stop, S-tronic váltó.
A start-stop nagyon f@sza, de mi van akkor ha megyünk az autópályán, fater nyomja neki. Kistesóm egyszer megszólal, pisilni kell. Fater padlógázzal az első kijárathoz, gondolkodás nélkül fék -> autó egyből leáll.
Ez tuti hogy nem tesz jót a turbónak. Van az autóban elektronika ami ilyen esetben letiltja a start-stop funkciót? Kikapcsolni gombbal lehet, azt tudom, de ha helyzet van, és az ember nem gondolkodik, akkor van, ami megvédi az autót?
Hát ilyenkor szerintem a turbó szépen süti magában az olajat. Ha a motor leáll akkor olajnyomás tuti nincs(kétlem hogy lenne külön elektromos olajszivattyú benne).
Így lehet jól megrövidíteni a turbó élettartamát.
Ezen én már akkor gondolkodtam, amikor kezdtek bejönni a 'divatba' ezek a start-stop rendszerek. Meg is említettem egy autószerelő barátomnak, ő is gondolkodott rajta kb. egy sör idejéig, aztán ő akkor arra a megoldásra jutott, ha másnak nem is, de neki meg az alkatrészgyártóknak ez jó.
Eddig nem is volt eszembe ez a kérdés újra, és most látom ezt az elektromos olajszivattyút.
Személy szerint én az első alkalommal kapcsolnám le ezt a rendszert, de mindenki maga dönti el.
Elvileg van egy elektromos olajszivattyú ahogy írják is, gyakorlatban még nem volt start-stopos gép a kezem alatt. A turbó nem szereti ha melegen és pláne fordulaton elmegy az olajnyomás, de nyilván kitököltek valamit a mérnökök ez ellen.
Vagy maximum 150ezrenként turbócsere 300E-ért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!