Mi történik, ha mondjuk egy 50-60 kilométer/órás sebességű autónál behúzzuk a kéziféket?
1. Elkopik a fék (nem 1 alkalom után), nem erre lett kitalálva.
2. Ha esetleg nem egyformán fog a két oldala, félre ránthatja a kormányt.
Elvileg szépen lassan elkezdesz lassulni.
Ha a fékek rendesen, szakember által vannak beállítva, és nem csúszós az út, akkor ne számíts semmiféle akció filmbéli jelenetre.
Alig érezhetően elkezdesz lassulni.
1. válaszoló:
Mi az, hogy nem erre lett kitalálva?? Hát mégis mi másra?
És szerinted, amikor a fékpedált nyomod, akkor hátul nem fékez, vagy mi??
60:40 arányban(előre-hátra) osztja el a fékerőt.
Rögzítőfékként általában az egyik tengely (leggyakrabban a hátsó) üzemi fékberendezése szolgál - bár egyes típusokon elterjedt a hátsó tárcsafék mellé épített dobfék és van, ahol a kardántengelyre hat a rögzítőfék. Ha tehát behúzzuk a kéziféket, akkor az üzemi fékberendezés lép működésbe. A kopás nem egészen olyan lesz, mint hagyományos fékezésnél, mert a rögzítőfék szerkezetéből adódóan máshol, más irányban fejti ki az erőt a fékbetétekre. Az autó lassul, de nem olyan mértékben, mintha az üzemi féket használnád.
A 60:40 százalékos fékerőeloszlás nem mindig helytálló. Többek között azért sem, mert régi találmány az autók hátsó tengelyére telepített terhelésfüggő fékerőszabályzó, ami működési elvéből adódóan fékezés közben is képes egy kicsit befolyásolni a fékerő eloszlását. Hogy az modern, többcsatornás ABS-ekről és az EBV-rendszerről ne is beszéljek...
nananana
veszélyes játék lehet, ezt ne tedd, minden autónál más és más, d eleginkább kiszámíthatatlan
Ha "élesen" fog, nem feltétlenül dobja félre az autó hátulját. Mégis milyen erő indítaná meg oldalirányba a kocsi végét, ha egyenesen megy?
Ha félrehúz, akkor természetes, hogy meglódul az autó vége, csakúgy, mint ha kanyarban vagy egyenetlen útfelületen játszol a kézifékkel. A hátsó tengely azonban megcsúszhat, arra figyelni kell, mert egy felesleges kormánymozdulattól azonnal kitörhet (és akkor tényleg "megdobja a farát").
Mint azt írták előttem minden autó és beállításfüggő.
Én előszeretettel használom akár városban is, mert jól néz ki ha úgy csúszol be a piros lámpához,de én elég sok időt töltöttem elzárt területen hogy kitapasztaljam a kocsit. Régebben golf 1-esem volt, azt nem bírtam egyenesen megtartani, mert túl érzékeny volt a kormánya, most mondeó kombim van, ezt se egyszerű de ezt kordában lehet tartani kis gyakorlással. Arra is gondolj hogy ha túl nagy erővel rántod be a kéziféket akkor lehet hogy elszabod a bovdent, és akkor hallgathatod az autószerelőd b*szogatását. Mindenesetre menny el egy elzárt helyre gyakorolni ha ki akarod próbálni, na meg nemárt ha ott van egy-két barátod hogyha gáz van akkor tudjanak segíteni.
Amikor először próbálkoztam pl 180-as fordulással haverom kocsiját oszlophoz támasztottam. Ha ésszel csinálod akkor kitapasztalod az autód, és megtanulod mit mikor és hogyan csinálj, DE EZ SEM GARANCIA! mindíg csinálhat olyat a kocsid amit előtte nem tapasztaltál és akkor kész a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!