Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell lehurrogni szegény...

Miért kell lehurrogni szegény kis suzuki swifteket annyira?

Figyelt kérdés
Basszus kipróbáltam a hét végén egy kis suzukit annyira meglepett hogy milyen kis fürge jószágok és akikkel beszéltem erről a típusról az mind: mert szar a kasztnija meg lenéznek meg ilyenek de érdekes arról senki nem beszél amikor szervízes akkor talán a legolcsóbb olcsó az alkatrész hozzá meg sok is van belőle igénytelen a motorja a kasztniról meg annyit hogy egyik autót sem összetörésre tervezték de ha balesetről is hallasz azt szinte soha nem mondják hogy a másik autóból mi maradt.
2012. márc. 25. 17:45
1 2 3 4 5
 1/48 A kérdező kommentje:
Ja és a motorja. Látott már valaki motorhibás suzukit?
2012. márc. 25. 17:47
 2/48 anonim ***** válasza:
23%

elhiheted van még jópár fürge kocsi, csak abban te nem érzed a sebességet mert gyárilag is AUTÓNAK tervezték nempedig egy guruló bevásárlókosárnak, a szervítzelés meg egy rollernél is biztos baszott olcsó, hát összevetheted a mutyukival, mert a 2 kb ugyanaz a kategória.

Egy normális helyen pedig nem szabadna akkora gondot okoznia egy autótulajnak a kocsija rendbentartása, csak bóvlilandben örül a sok csóró a fejének, hogy szögegyszerű lélekvesztője van ami alufóliából, 5 méter huzalból, meg egy varrógépmotorból áll és egy lukas gatyáért szervízelteti. Amúgy meg rohadnak, nem is kicsit.

2012. márc. 25. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/48 anonim ***** válasza:
36%

Mert valóban nem biztonságos,minimum extrás és kényelmetlen,relatív nagy fogyasztású valamint döntően az az embertípus vezeti aki megalapozta a "hírnevet".

Egyébként nézd meg közelebbről alaposan,már régen nem "kis" autó.

Szerény véleményem szerint.

2012. márc. 25. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/48 anonim ***** válasza:
58%

A Suzuki a modern Trabant,szegény emberek kocsijának is nevezik. Igen,láttam már motorhibásat,jártam is Stiftel. Fürge ugyan,de nem egy biztonságos kocsi az ziher.

Viszont kevés pénzből ezt lehet kihozni.

Én személy szerint inkább vennék egy 16 éves Suzukit,mint ugyanilyen idős Fiatot vagy Opelt vagy akármit.

2012. márc. 25. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/48 A kérdező kommentje:
Akkor mondjatok nekem hasonló korú hasonló fogyasztású normális töréstesztű hasonló árú autót.
2012. márc. 25. 18:16
 6/48 A kérdező kommentje:
Meg miért is használja olyan sok ember és meg is esküsznek rá hogy jobb autó tulajdonképpen nem kell. Én pl ismerek olyan embert aki külföldre járt ki dolgozni a kis swiftel és soha nem volt vele semmi baja és a fogyasztására sem panaszkodott.
2012. márc. 25. 18:19
 7/48 anonim ***** válasza:
57%
Mér szerinted kiváló kasztnija van? Szó szerint papírvékony a legtöbb típushoz képest. Meg is lepődtem, hogy milyen vékony az ajtaja, meg mennyire könnyű becsukni. Láttam már pár Suzuki koccanást, de a Swift-ben mindig sokkal nagyobb kár keletkezett, mint a másik kocsiban.
2012. márc. 25. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/48 anonim ***** válasza:
73%

Azért kell lehurrogni, mert itthon nemzeti sport a nagyzolás. Ha a szomszéd kerítése egyszerű, szögvas keretes betonacélból van, akkor a saját házunk köré kovácsoltvas kell, mert "látsszon, hogy jól megy". Ha neki csak földszintes házra tellett, akkor nekünk emelet is kell, ha száraz kenyéren is él a család évekig és fel sem megy senki az emeletre, mert bőven elég az alsó szint. De látsszon, hogy tellett rá. Ruhából sem jó ám akármi, a gyerek rugdalózóján is virítson a minél nagyobb márkajelzés (nem is mindegy, mit nő ki két hónap alatt), telefonból is feltétlenül kell az érintőképernyős, akkor is, ha csak hívásra meg SMS-re használjuk és még a kamerát sem tudjuk kezelni. De látsszon, hogy van mit a tejbe aprítani.

Az autóknál is ugyanez a helyzet. Egy egyedülálló, nagyvárosi irodai dolgozónak is kell saját autó, mert a tömegközlekedés a diákok, a nyugdíjasok meg a csórók sportja, a bicikli a hülye zöldeké, a motor meg nem néz ki sehogy, nem lehet vele villantani. De nem elég ám egy olcsó városi kisautó, rögtön legalább hathengeres, 2,5 literes dögöt kell venni, mert "az se drágább", illetve "nem fogyaszt olyan sokat, főleg gázzal" és azért "mégiscsak egy BMW/Audi/Mercedes, érted, ezek az ótók, nem kell bennük nyomorogni". Igaz, hogy a delikvens egy kis Polskiban is elférne, de "biztonságérzetet ad a két tonna német acél, érted".

Házaspárnak kötelező a minél nagyobb négyajtós böhöm, családnak pedig a jókora kombi vagy egyterű. Mondjuk apuka és anyuka a két gyerekkel elférne egy régi Swiftben, Corollában vagy Escortban, a reggeli óvoda-iskola-munkahely kört el is viselnék, de mivel nyaranta mennek a Balatonhoz, ezért jó, ha van benne két köbméter hely, hogy lehessen mit pakolni. Így megvan a módjuk rá, hogy egy heti nyaralásra három heti motyót vigyenek, aminek a háromnegyedét abszolút nem használják, de "mégiscsak így a kényelmes, minden ott van, ami csak kellhet".

Ennek esik áldozatául a Swift is. Kicsi, könnyű, fürge városi autó, de nem lehet vele felvágni, tehát nem jó. Nem két liter fölötti a motorja, ezért túl kicsi. Mer' ugye az autópályán nem is lehet megmaradni két liter alatt, ki is kellene onnan tiltani minden kisautót. Éppen ezért praktikus a városon belül használt, kétezerér' tankolt bálna Merci, ugyanis ha háromévente egyszer felmegy vele a pályára az önbizalommal bőven megáldott tulajdonos, meg tudna mutatni, hogy ott ő a király. Vagyis meg tudná, de ha nyomja neki, akkor hamarabb elfogy a legutóbb beletankolt 5 liter benzin. Nem is tudom, miért nem Bugatti Veyronnal jár az ilyen, hiszen pályán az a csúcs, annak tényleg nincs ellenfele.

Aztán ugye a passzív biztonsága sem jó. Mer' hát a Mercedes az mégiscsak Mercedes, annak jobb. Akkor is, ha háromból heftölte össze a pajtában Józsi bácsi lánggal és a küszöb fele már rozsdából áll, a biztonságot jelentő nyolc légzsák meg még Németországban, az előző tulajnál elpukkant, mikor kiflibe törte. De mondjuk hülyeség Mercedest venni, mert egy harkocsi azt is simán eltapossa. Akkor már inkább azt kellene, mer' hát az mégiscsak biztonságosabb.

No meg a helykínálat. Hát, bizony szörnyű dolog, ha a munkahelyig vezető 15 perces út során az ember nem tudja kinyújtva keresztbe tenni a lábát a pedálok előtt a dugókban és ne adj' Isten terpeszkedés közben hozzáér a könyöke az asszonyéhoz. Hiszen mint tudjuk, mindenki 200 centi és legalább ennyi kiló, ezért 5 méternél rövidebb autóban senki sem fér el. Illetve mindenki, minden egyes nap több ládányi csomaggal utazik, tehát fontos a 600 literes raktér. Mondjuk ebből a szempontból meg az Ikarus 250 a legjobb: ki kell lökni az üléseket, azt' lesz benne hely széltében-hosszában, még a csomagnak is.

Meg hát az extrák: abban nem áll jól a Swift. Pedig milyen hasznos ám tempomattal állni a dugóban, klímával hűttetni magunkat a lakás és a gyerek óvodája között (meg hát a gyereket sem szabad kitenni 20 °C fölötti külső hőmérsékletnek, még megromlik) és villanymotorral beállítani az ülést. Ezek valóban nélkülözhetetlenek mindenki számára. Nem is értem, miért van ilyen kevés hosszú tengelytávú Rolls-Toyce Phantom, külön sofőrrel. Annál nem is lenne szabad alább adni, mer' hát jár a luxus mindenkinek.

Az a helyzet, hogy a Swift városban, illetve rövid távon szaladgálásra rendkívül jó. Sokkal célszerűbb, mint egy kétszer akkora batár. Kevesebb saját tömeget kell cipelni, egyszerűbb belátni és mivel nincs, ami elromoljon rajta, nem okoz meglepetéseket. Autópályára nem az igazi, de - a közhiedelemmel ellentétben - használható. Senkit sem volt 180-nal letolni a belső sávban, de 110-120 között elvan magának, el lehet vele menni mamáékhoz vidékre. Nem is egy kifejezett luxusautó, nem szokás ilyennel szállítani a hazánkba érkező miniszterelnököket. De a napi munkába járáshoz elég a felszereltsége, nem ugrik ki belőle 5 perc után sírva az ember. Van neki hangszigetelése, rádiója, egyes változatokon még légkondi is akad. A masszázsülés, tempomat és fényre sötétedő belső visszapillantó pedig valóban nagyon hasznos, ha egy szuszra kell hazajönni Németországból, de ha ez nem mindennapos, akkor talán ki lehet bírni nélküle. A biztonsága valóban nincs ott a topon, de bizony a '80-as években tervezett konstrukciók mind ilyenek. Az agyontákolt, félig már kittből álló "csodaautók" sem hiszem, hogy többet védenek ütközésnél és a Swift fürgesége, jó körkilátása (ilyenkor jók a vékony oszlopok) segít a baleseteket megelőzni. Persze ha ott a baj, azzal nem tud mit kezdeni.

De egyébként nagy baj nincs vele, azt az egyet leszámítva, hogy nem lehet vele mutatni, milyen jó a tulajdonos anyagi helyzete. Az már nem az autó hibája, hogy ez errefelé ekkora problémát jelent.

2012. márc. 25. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/48 anonim ***** válasza:
23%

Én utaztam már régi Swiftel , de nincsenek jó tapasztalataim róla.Az anyagok nagyon rossz minőségűek.A motornak konkrétan olyan hangja van mint egy porszívónak.Az egész szűkös belül , gagyin a középkonzol és a kormány is olyan semmilyen.Lehetetlen testre szabni.A motorháztetőt amikor felnyitod majdnem elszállsz mert a megszokott nehéztől eltérően ,pihe könnyű.Emellett alig állítható az ülés.


Volt alkalmam több autót is vezetni , németek közül mind a 3 nagyot , franciát , és amerikai autót is.A Suzuki a legrosszabb.Valóban egy modern trabant.


A másik probléma a Suzuki tulajdonosokkal van.Általában mindig meg akarják mutatni hogy ők bizony le tudják nyomni azt a passatot meg A6-ost.Szoktam látni visszapillantóból hogy a Swiftes elkezdi előzni a sort majd 1-2 nagy autós rálép a gázra annak meg nyitva marad a szája.


A másik eset hogy valami kalapos öreg vagy valaki olyan aki 1 évben 3x vezet autót és a 90 megengedettnél megy 60-al, pedig az útviszonyok megengedik , a helyzetjelző nem ég nála tehát nincs műszaki gond de mégis 60-al lopakodik.Ezzel akadályozva a buszokat , személyautókat a NORMÁLIS haladásban.Ez teljességgel KRESZ szabályba ütköző


Emellett a Swiftes vezetők valamiért nagyon udvariatlanok és idegbetegek.Akár kocsival akár gyalog közlekedem ezt tapasztalom.Gyalog , a zebránál nem akarnak megállni holott kötelező lenne , a normális autósok pedig egyből megállnak.


A Swiftesek egy külön állatfaj.Lehet hogy vannak normális Suzukisok de biztos hogy ritkák mint a fehér holló.

2012. márc. 25. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/48 anonim ***** válasza:

"Akkor mondjatok nekem hasonló korú hasonló fogyasztású normális töréstesztű hasonló árú autót."


Astra F, 3-as Golf

2012. márc. 25. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!