Mi az intercooler szerepe az autókban?
A turbo által sűrített(komprimált) töltő levegő felmelegszik(+1;2;3 Bar),(ahogy pl. 1 sima kézi pumpa is; pumpáláskor).
Ez a plusz levegő ha meleg, akkor romlik a hatásfok bent az égéstérben,így ha visszahűtjük a bejutás előtt akkor nagyságrendekkel javul a teljesítménye a motornak,mert a hideg levegő kisebb helyet foglal mint a meleg,tehát így fajlagosan több levegő juthat be oda ,ebből fakadóan nagyobb végnyomás érhető el a robbanás után,és erősebb motorunk lesz,mint ha csak sima turbófeltöltős lenne lenne a motor.
(még + 20;30 Lóerő,kb.)
Ez a lényeg.
Alkalmazható csak sokkal kisebb a kinyerhető energia.
A kb 80C° sűrített levegőt sokkal könnyebb lehűteni + 25C°-re a 15 C° fokos (átlag) levegő hőmérsékletével,Mint a + 30C° fokosat túlhűteni-15C° ra. (A hőkülönbség ügye 55C° mind2 alkalomnál,csak utóbbinál sokkal több + Munkavégzés van)
A környezetünkben (ha ingadozva is )átlagosan mindig +15 C° fok van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!