A quadra kell jogosítvány?
Ha jól tudom quaddal nem lehet közúti forgalomban részt venni hivatalosan, így jogsi sem kell rá.
(Csak 1-2 kivétel van, pl néhány kymco, amikre nemzetközi engedély van)
igy van amejik quadot nem hejeztek forgalomba azzal nem lehet közuton közlekedni ezért csak a szánto földön mehetsz vele habár a sok hüje rendőr azt se szereti vagy csak a saját telkeden mehetsz vele
amugy meeg ha megveszel egy jármüvet és a forgalmazo nem hejezi forgalomba akkor neked kelleene forgalomba hejezni ez a szabáj kivételek vannak (50 ccm 5.5 LE 45km/h sebesség vagy max 300w os elektro motor de mostmár lassan azok se lesznek de ha segédmotor ként akarod használni akkor meg kell felelni annak és kell rá bukosisak
Na ettől függetlenül én láttam már rendszámos quadot is, meg is lepődtem rendesen, és ment a négysávos úton.
Egyébként a barátom ne tudd meg mit szív, mert ő meg crossmotorozik versenyszerűen, és valami hihetetlen az afafejűség amibe ütközik sokszor, ugye hát rendszám szóba se jöhet, hiszen eleve már a croossmotor felépítménye se felel meg annak, hog yműszakin átmenjen, nemhogy még index meg tükör, ezen jót nevetnek. Így kvázi rá kényszerítik őket arra, hogy ha rendőr, akkro húzás árkon-bokron át, crossmotorral még nem hallottam hogy bárkit sikerült volna elkapni, először nekem is vadnak tűnt, de amikor már a 20-dik crossos haver röhögött rajtam, hogy "hülye, hát majd pont egy crossmotorral fogok megállni neki ..", akkor elgondolkodtam, hogy valóban, hát sokat nem tud tenni, elég átugratni neki egy bokros részen vagy járdaszigeten vagy éppen ahol van és annyi .. Quadost is csak egyszer hallottam, hog ysikerült megfogniuk, d eazt is csak azért mert leesett a lánca szerencsétlennek ...
Na amúgy nemrég felmerült egy olyan jogi vita végre, hogy a quad és a crossmotor sporteszköz és nem jármű, így aztán nem is kell a jármű előírásainak megfelelnie.
N aha jól tudom most éppen ezen megy a vita bizonyos körökben, hogy ezzel a felvetéssel mit is kezdjenek. És való igaz, hiszen voltam én barátommal crosspályán, ott is jól kiröhögtek, hiszen voltak ott igen keményen motorozó srácok 12-13 évesek is tömegével, de úgy képzeljétek el, hogy a 70-80 emberből egyiknek s evolt jogsija, d emondom ha ezt kérdeztem, akkro jót nevettek rajtam, hog yáruljam már el mégis minek.
És elgondolkodtam ...ja végül is igazuk van, az pedig jogilag is sztem abszolút helytálló, hog ymint sport, ha a crosspályán ill. legalábbis nem közúti forgalomban használja az illető, akkor mégis miért kellene bármilyen feltételnek megfelelnie?? Hiszen valóban sporteszköz ... Akkor rendszámozzák fel a gördeszkákat és a görkorikat sokkal inkább hiszen azok legtöbbször közterületen mennek ... úgyhogy logikát én s elátok benne na, ezt meg kell hagyni.
Kérdező!!!!
két dolog:
1, ahogy hallom (látom), "M"-es azaz mezőgazdasági gépjárműként (erőgépként) le lehet vizsgáztatni és akkro mehetsz vele a forgalomban, de nem sok teteje van, mert egy csomó olyan feltételnek kell megfelelnie, ami pomt ellentétes azokkal, amiért a quad egyáltalán quad ...
2, jogsi innnetől kezdve a ccm ismeretében kell rá, de megvallom fogalmam nincs, ha 50 ccm alatti akkor úgy tudom normál segédmotoros, de ha meg mint M-rendszámos nagyobb ccm-es akkor az ehhez tartózó, nagyobb kaliberű jogsi, de ebben nem vagyok képben, lehet, hogy a sima B-s si elég, de kell.
Az más kérdés, hogy közúti forgalomban van-e értelme részt venni ezzel, max addig amig eljutsz oda ahol quadozni szeretnél, na ezt szokták kijátszani mindig valahogy, aztán szántóföldeken, erdőkben meg hajrá. Igen ám, de aztán itt jön a képbe az erdészet, a tájvédelmisek, a vadásztársaság, szóval tudok nem egyről, akinek lefoglalták + nagy pénzbírság, stb, azaz úgy tudom, elvileg nem mehetnél be vele erdőbe se, marad a kerted otthon vagy a hivatalosan erre kijelölt crosspályák (van kb 20 az országban ami nagyobb, ha jól tudom).
Csak egyet ne felejts el!
Onnantól kezdve, hogy nem közúti közlekedés, az oké, hogy nincs kresz és egyebek, de ha baleset van, akkor jogszabályilag ez úgy van, hogy egy az egyben közúti balesetként ítélik meg azt is ami magánterületen történik, abban az esetben, ha történik személyi sérülés. Ha nem, akkor oké, akkor marad az anyagi kár meg azoknak a feljelentgetései akiknek éppen bemész a területére, azaz az x y erdőtársaság pl.
Nagyon sok vita volt és van erről, és mivel párom benne van a témában, hallok tőle éppen elég rémtörténetet, hogy egy időben úgyse tudtak vele mit kezdeni alapon, olyan elnézett, megtűrt dolog volt az erdőben, de az utóbbi 2 évben azt mondja, olyan hihetetlen módon rájuk szálltak, hogy sokszor az erdő közepén barikádot állítanak, és ott a rendőr, az erdész, a tájvédelmis, és ha netán semmibe se tudnak belekötni, hogy le tudják foglalni, azt mondja az utóbbi időben ott a VPOP is, mert ugye mindig nem hordod magaddal a származási papírokat sportolás közben ...
Úgyhogy páromnak is volt egy enduro motorja, amit haverokkal erdei kirándulásokra használtak, és imádták, de ezeket látván, az endurót el is adta, és csak a fullcrosst tartotta meg, azt meg ugye eleve csak pályára.
Szóval nehéz dolgot kérdezel, de szerintem jogszabályilag egyáltalán nincs ez a téma rendezve. Javaslom neked is a klassz pályákat, ha akarod küldök neked egy listát az országban merre vannak, igaz, hogy azok fizetősek, meg nem annyira kalssz élmény egy quad számára mint pl egy erdei kirándulás a "semmi közepébe", de jelenleg ez az egyetlen legális terület, bár ha baleset van, akkor itt is indul ám a jogi lavina ... se biztosító nem akar beszállni mert nem közút, ellenben mivel sérüléssel járó baleset, büntetőjogilag ugyanúgy közútinak minősül. Tele van ellentmondásokal az egész, párom biztosítóval is sokat veszekedett már emaitt, és .... na mindegy. Szóval lényeg, hogy megoldhatatlan.
Hát sok sikert !
2010 új KRESZ szabályokban foglaltak:
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]
„r/2) Quad: a külön jogszabályban
- L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy
- L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,
amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.
vezetéséhez a külön jogszabályban meghatározottól eltérő vezetői engedély kategória előírására, így különösen az L6e vagy L7e járműkategóriába tartozó:
ba) nyitott kivitelű, áttételes kormánymű nélküli, a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel kialakított kivitel („quad”) esetében a legalább „A1” vagy „B” kategóriára érvényes,
bb) zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel felszerelt kivitel („mopedautó”) esetében a „B” kategóriában érvényesített
vezetői engedély előírására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!