Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerelőkkel milyen rossz...

Szerelőkkel milyen rossz tapasztalatotok van?

Figyelt kérdés
Engem már sokszor átvertek, titeket mivel vagy milyen kellemetlenség ért velük? Pontos sztorit írjatok. Milyen autó, mi történt, hogy történt, mennyivel húztak le stb.
ápr. 20. 01:52
 1/7 anonim ***** válasza:
69%

Egy csili-vili nagyobb szervíz próbált meg lehúzni több százezer forinttal de szerencsére nem mentem bele nagyrészt mert nem volt annyi pénzem.

A klímám nem fújt hideget és fél-egy percenként zakatoló,fémes hangot adott ki ami a kuplung csapágya volt.Ezek boldogan kicserélték volna a kompresszort és a hűtőt 300+ezerért ami után ugyanúgy sz*r lett volna.

Helyette elvittem egy kisebb klímás szeevízbe ahol 80ezerért kicserélték a csapágyat és azóta tökéletesen működik a klíma

ápr. 20. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
94%

Volt sok negatív tapasztalatom.

Három kiemelt eset:

1. A 2010-es évek közepén történt. Otthonról bő 200 km-re péntek este hazafelé indulva bedöglött a főtengely jeladó az autómon. Sem alkatrész nem volt kéznél, sem szerszámaim nem voltak, hogy az út mellett kicseréljem. Szó szerint betoltam az autót egy közeli út melletti szervizbe. Itt ki is cserélték az alkatrészt, másnapra. Ehhez tudni kell, hogy az alkatrész kb 20e Ft, a csere 5 perc: a motor hátulján van a jeladó, aknáról, vagy emelőről kényelmesen hozzáférhető. Egy csatlakozót szét kell húzni és két csavar tartja.

Oké, megyek az autóért. A szerelő közli vele, hogy akkor 90.000 Ft lesz. Hát néztem egy nagyot, de oké, kifizetem, odaadom neki a pénzt. Várom, hogy valami számlát, nyugtát ad érte a garancia miatt. Erre közli vele, hogy ja, azt nem mondtam, hogy nekem az is kell. Akkor 150.000 Ft lesz. Na akkor láttak ott utoljára.

2. Garanciális autó, éves szerviz. Otthonról több száz km-re kaptam lényegesen olcsóbb árat, mint helyben. Üzemanyagköltséggel együtt is olcsóbbra jött ki, mint a helyi márkaszervizben. Oké, akkor úgy fogom fel, hogy kirándulunk is egyek, megnézzük a helyi várost. Szabadság aznapra és indulás.

Elkövettem azt a hibát, hogy csak telefonon kértem árajánlatot és időpontot, nem írásban. Olajcsere, fékfolyadék csere + "átviszgálás" 70.000 Ft (még a covid előtt). Nem olcsó, de még mindig olcsóbb, mint a helyben kapott 120.000-es árajánlat.

Oké, odaérek 250 km-ről, hajnalban indulva, időre. Szólok a munkafelvételen. Elkérik a kulcsot, felveszik az adatokat, nyitnak egy munkalapot és mondják, hogy várjak. Tehát a szokásos, eddig. Reggel 8:30-ra mentem. Ott ücsörgök az ügyfélváróban. 11 óra körül(!) állnak be egyáltalán az autóval a szerelőállásra! 2,5 órát úgy várok ott, hogy azt se mondják, hogy fapapucs, semmi tájékoztatás. Délre kész az autó. Semmi elnézést, hogy megcsúsztunk, vagy bármi... Oké, a pénztárban lehet fizetni. Közlik, hogy akkor 130.000 Ft-ot kérnek. Na, ezt már nem hagytam szó nélkül. Közöltem, hogy ne vicceljenek, a telefonban közel sem erről volt szó. Akadt valami extra probléma, vagy hogy lett ez ennyi?! Hát ők azt nem tudják kivel és mit beszéltem, ez márpedig náluk ennyi, akkor biztos elnézte a kolléga. De hogy lássam milyen jófejek vele, kapok extra kedvezményt, így "csak" 110.000 Ft lesz. Na ide se teszem be többet a lábam. Mi van akkor, ha mondjuk hónap végén nincs ennyi likvid tőkém a bankszámlámon?! Mert mondjuk az előzetesen kalkulált összegre számítok. Mert nem javításra vittem az autót, csak egy tervezett rutin karbantartásra. Akkor zálogban ott kell hagynom valamit?!

3. Nagy, ismert független szerviz. Más problémával vittem oda az autót, de eszembe jutott, hogy a bal hátsó ajtóban nem megy a hangszóró. Kértem, hogy esetleg arra is nézzenek rá. Az elsődleges problémát megoldották (mint később kiderült szerelés hibával, mert konkrétan egy fedelet úgy raktak vissza, hogy alácsípve elvágták vele a klímakompresszor mágneskapcsolójának a vezetékét. De ezt megoldottam önerőből.) Aztán rátértek a hangszóróra: sajnos rossz hírük van, mert meg van törve a kábelköteg, ami a bal hátsó ajtóhoz megy. Nem javítható, kompletten át kell kábelezni az egész autót. Erre adtak egy 300.000 Ft-os árajánlatot a 2010-es évek elején. Valamint hozzátették, hogy nem tudják mi a tervem az autóval, de ezt leszámítva is sürgősen vigyem vissza hozzájuk, mert szerintük az összes injektor kuka, cserélni kell. Erre adtak egy további 800.000Ft-os árajánlatot. Hozzáteszem semmi hibajelenséget én nem tapasztaltam, se hibakód, az autó nem füstölt, jól fogyasztott, erő volt benne, tökéletesen indult hidegen-melegen, fülre teljesen egyenletesen járt. Egyelőre nem kértem, elköszöntünk.

Ezek után a helyi márkaszervizben is megkérdeztem ezt a kábelköteg dolgot. 1000, azaz ezer forintárt megforrasztották toldással a hibás szálat. Kérdeztem az injektorokat is. Ránéztek, rárakták gépre. Szerintük semmi baja. Ha nagyon ragaszkodom hozzá ki tudják szerelni és elküldik bevizsgálásra, ha engem ez megnyugtat, de szerintük felesleges. Ez után 8 évig használtam ezt az autót hibátlanul.

ápr. 20. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Egyszer letiltott a kocsinak az indításgátlója vagyis hiába fordítottam el a kulcsot, nem indult. Mint amikor a szerviz kulcsot teszed be ami nincs feltanítva a kocsinak.


Elkerült egy rendkívül "megbízható" helyre, ahol annyira értették a dolgukat, hogy szétbarmolták a kocsi motor- és karosszériavezérlőjét (BCM) amiért hónapokat állt a kocsi, mivel sokára lehetett ezeket beszerezni hozzá. Ami nem mechanikusan működött, hanem elektronikusan, az bizony meg sem szólalt. Azóta is hozzájuk járok egy sima olajcserére is, mert rendbe tették a kocsit. Igaz akkor 200 ezer forintot kellett érte fizetni, mindössze egy néhány ezer forintos hibáért, ami sokaknak egy havi fizetés volt.

ápr. 20. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

#3, hasonló velem is volt. A közelben egy számomra addig ismeretlen "Bosch szerviz" volt. Elvontattuk az autót idáig, mert elfordítva a kulcsot se kép se hang. Előtte meg egész nap gond nélkül jöttem-mentem az autóval. Látatlanban azonnal rávágták, hogy lemerült az akkumulátor. Nem győzködtem őket, hogy azért nem vagyok ennyire sík a témához, nézzék meg. Láss csodát, az akku hibátlan, 12,7 V nyugalmi feszültség, terhelővillával mérve a névleges indítóáram 90%-át tudja! Hosszasan nézik az autót, fogják a fejüket. Ez pénteken délután volt. Zárás előtt abban maradtunk, hogy szerintük a gyári riasztó tilt le, ki kell iktatni. De annak a vezérlőjét a gyárban állítólag elrejtik, nem lehet tudni, hogy hova, ezért ki kell venni a teljes műszerfalat és szanaszét szedni az autót, hogy megtalálják. Még egy dolog lehet, hogy a kulcsban az immo tilt le. Ezért még megnézhetjük a pótkulccsal is, de erre kis esélyt látnak. Mivel már zártak, abban maradtunk, hogy hétfőn reggel beugrom a pótkulccsal és megnézzük, mielőtt szétbombázzák az egész belteret.

Hétfőn reggel 8-ra ott vagyok. Az autó pöccre indul. Nem csak a pótkulccsal, hanem az eredetivel is.

Többször indítgatjuk, mindig indul. Ez esetben nem kértem a szanaszét szedést, kifizettem az eddigieket. Bár nem nagyon örültek neki, fenegető jelleggel közölték velem hogy szerintük le fog égni az autóm, de hát én tudom, csak saját felelősségre engednek el...

Pár hét múlva újra előjött a jelenség, de már nem hozzájuk vittem az autót. Kiderült, hogy az önindító szórakozott. Fel kellett újítani. A beltérhez, riasztóhoz egyáltalán nem kellett nyúlni.

ápr. 20. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Márkaszerviz 90-es évek vége és 2001:

Viszem a Suzukit az első szervizre. Kicsit várok, visszahozzák. Az olaj sötét. "A Diesel autóknál mindig ilyen mire leállok az emelőről" (Akkor még a Suzuki nem gyártott Dieselt). A következő alkalommal másik szerviz a helyzet ugyan ez.

2001 Škoda a helyzet és a duma ugyan ez, annyi eltéréssel, hogy a szervizvezető panaszkodik a szerelőkre.

Kicsit később kerestem ismerőst márkaszervizben. A helyzet nem változott.

Pár évvel később "sarki szerviz" cseréli az EGR szelepet. A check engine lámpa ismét kigyullad. A válasz, hogy menjek egy kört az M0-on akkor kialszik. Sok más szerelőt is megkérdeztem. Mind ez mondta, míg végül valaki elmondta, hogy "fel kell tanítani" a vezérlésre. Na innen csak pár nap kellett, mire megtaláltam a szerelőt, aki meg tudja csinálni.

Az eredmény, hogy idén végzem az autószerelő sulit...

ápr. 20. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Még a legelső autómat (1990 Ford Orion) vittem a “szokásos” szerelőhöz, egy haverom ajánlotta, én akkor még kis szaros voltam és nem igazán értettem a dologhoz.


Kellett cserélni lengéscsillapítókat körbe, kérdezte az ember hogy mennyire tervezek hosszú távra a kocsival, mondtam hogy azért pár évig megtartanám, rakjunk bele legalább egy közepeset. Megállapodtunk a Sachs márkában.


Visszakaptam, eltelt 3 hónap, megint éreztem hogy nem stabil a kocsi. Egyik autókhoz konyító barátommal alánéztünk, elfosta magát a négyből kettő ennyi idő alatt… és Optimal volt mind, nem Sachs. Az Optimal volt akkor a legolcsóbb típus ehhez, kétszeres árkülönbség, de nyilván én a Sachs árát fizettem. Lett belőle balhé, még ő anyázott nekem amikor nagy nehezen visszaadta a különbözetet (nem kértem cserét, nem akartam oda többet vinni). Vesztett így 4 ügyfelet is, mert 3 ismerősöm is járt hozzá akik utána már nem.

ápr. 20. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat. Az egyik oldalon megnyugtat, hogy nem csak engem vertek át ilyenekkel, másik oldalon dühít, hogy ilyenek legálisan megtörténhetnek. Nem elég hogy nagyon drága fenntartani az autót alapból is, még átver a szerelő is. Az alkatrészek minőségéről már ne is beszéljünk. Örülni kell ha kibír pár évet, régen azért több évtizedet is kibírtak ezek. Továbbra is várom az ilyen értelmes válaszokat, köszönöm.
ápr. 20. 20:31

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!