Babetta milyen gyártmányú?
Csehszlovák tipus, a márkája Jawa, a modell a Babetta, annak a modellje(xD) pedig a 206, 207, 210...
A 206 az első Babetta, egysebességes, automata...
A 207 lényegében ugyanaz, mint a 206, de van hátul is rugózása...
A 210 "modernebb", ez már 2 sebességes automata...
Időrendben: 206,207,210, illetve rövid ideig exportra gyártották a Hoopert (aminek semmi értelme nem volt)...
Mindhárom (motornak kinéző) Babetta betekerős (pedállal)volt, és egyszemélyes...50ccm
Bocsi, de az uccsót kieegészetíteném.
1.Az első Babetta a 228-as volt, még 23"as kerekkekkel.
A második a 206-os, a 28-as vázában de kis 16"os kerekekkel, és másféle kipufogóval, egyesek már tirisztoros gyújtással, és magasabb kormánnyal.
A harmadik babetta a 207-es volt, ezt gyártották legtovább, 76-tól 83-ig.Ez se különbözött lényegesen az elődöktől, de ennek már volt hátulsó rugózása is, és az elején a 206-oséval, később pedig még magasabb kormánnyal jöt ki a gyárból. Többféle típusváltozat létezett, / 207.100 207.300 207.500/ Felszereltségtől függően. Szállították angliába ia, és a tengerentúlra is. Ennek jópár példánya már kilóméterórával is fel volt szerelve, ami a lámpafejben kapott fejet. Ennek a gyújtása már tirisztoros volt.
Na és elérkeztünk az 1983-tól gyártott 210-eshez. Megpróbálom röviden leírni...
Itt a vázat teljesen átalakították, éa új, kétsebességes autómata 50 köbcentis blokkal szerelték. Ez is tirisztoros gyújtással készült, ugyan úgy pedálmeghajtással. De mikor a gyár elköltözött,a miősgük megromlott, és sokat vissza kellett vinni a gyárba az első 100-200 kilóméter után, legtöbbször a 2. sebesség elromlása okozta a hibákat. Erre a gyár fogta és kivette a 2. sebességet a gyártott váltókból, úgyhogy a gyár egy 2-sebességes autómata 1 sebességes motorokat gyártott.
Létezett még 225-ös is, ez a 210-es berúgókarral szerelt változata.
Léteztek még a 207- es és a 210-esnek is sportváltozatai, de ezeket nálunk nem forgalmazták:( .
Remélem segíthettem.
14/F
Tudom, egész pontosan abban különbözik hogy a 28-as dobja hátul volt és kilógott a kipuból, és nem volt külön hangtompító, de a 206-oséban ami megmaradt az uccsó 210-esig már a könyökcsőnél volt a dob és hátul a végében kapott helyet a hangtompító. a könyökcső pedig kezdetben 3X hajlított, és cak a 207-esektől volt 2x hajlított.
Igazad van, így teljes a kép :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!