Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Logikai eszmefuttatásomhoz...

Logikai eszmefuttatásomhoz kérhetek hibakeresést?

Figyelt kérdés

Az autó VW Polo, '96, 1.0

Tünet: melegen néha be-be rángat.


Cserélve: AC, trafó, gyertyakábel.


Tervezett csere: gyújtásrelék, üa szűrő.


A vákumcsövek eléggé öregecskék. Beleszólhatnak a dologba? Szerintem ha lyukas, nem tömődik be néha, hogy 1x jó, 1x nem.


Rotor okozhatja? Szerintem az is vagy kopott vagy jó. Nem gyógyul meg magától.


Még a főtengely jeladó (az a HALL jeladó?) jutott eszembe, mint elektromos ketyere.


Jól látom?



2023. aug. 1. 09:00
 1/8 anonim ***** válasza:
79%
Elég régóta futtatod ezt az eszmét. Nem lenne érdemes végre szerelőhöz vinni?
2023. aug. 1. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Rátapintottál a lényegre. Már megjárta a szerelőket és nem tudják orvosolni, mert eseti hibáról van szó. Ha nem tudsz segíteni, ne szólj bele. Ülj le, 1-es!
2023. aug. 1. 10:03
 3/8 krwkco ***** válasza:
100%

"Ülj le, 1-es!"

Ezt kár volt hozzátenned. ebben a kontextusban nem tanár vagy, inkább talán tanuló. Nincs alapod osztályozni.

Volnának ötleteim, de valahogy meginogtam abban, hogy leírjam-e őket.

2023. aug. 1. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
... nos, mert lemaradt a smyle. Most már ez van...
2023. aug. 1. 10:37
 5/8 anonim ***** válasza:
"Már megjárta a szerelőket". Nem, nem szerelőket járt meg, hanem jóskapista kókányolókat a garázssoron. Vidd el igazi szerelőhöz, aztán lehet okítani, vagy legalábbis próbálkozni
2023. aug. 1. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
De igen, szerelőknél volt. Azt mondták, mivel nem folyamatos a hiba, menjünk vissza akkor, amikor fenn áll a probléma. Mindnek tele az udvar biztos bevétellel járó javításokkal, nincs idejük egy "vajon mi a baj" keresgélésre. Ezért állok neki én. Ezért kértem itt segítséget, hátha van 5let azon kívül, hogy mindent kicserélek, ami szóba jöhet.
2023. aug. 1. 12:26
 7/8 krwkco ***** válasza:

A rángatás módját kellene megfigyelni. Ha éles (rövid) megtorpanások sorozata, az arra utal, hogy egy hengerben kihagy a gyujtás. Egyébként a gyujtást könnyű tesztelni: négyesben hagyni kell alapjáratig lassulni az autót. Utána tartós 1/2-3/4 gáz. Ha komótosan, de rángatás nélkül gyorsul, akkor szinte biztos, hogy a gyujtásban vannak még tartalékok. Ha rángat, akkor meg lehet próbálni a gyertyahézagot egy teszt erejéig 2 tizeddel csökkenteni. Ha ekkor nem rángat a fenti tesztben, akkor biztos hogy a gyujtás áthúz valahol.

Ha benzin ellátási zűr van, akkor a megtorpanások tompábbak, hosszasabbak.

Ha a pillangószelep előtt levegőt szív, akkor tompán meglódul. Mintha egy kis lökést kapna a gázpedálon. Pl. lehet repedés a kartergáz visszavezető csöveken vagy kikopott pillangószelep tengely.

Ha a pillangószelep után szív hamislevegőt, pl. a fékrásegítő felé, akkor szintén inkább megtorpan.

Van ezen alapjárat szabályozó szelep/motor? Az is akadozhat egy bizonyos állásban. Ha van, meg lehet egy kicsit tisztítani, vagy tesztképpen WD40-ezni.

2023. aug. 1. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
7/7 Erről még sosem hallottam. Köszönöm a tippet! Végszükség esetén rá tudnál nézni? Merre működsz?
2023. aug. 1. 14:28

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!