Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Japán autókban kevesebb a...

Japán autókban kevesebb a kényelmi elektronika, teljesítmény, stb. azért megbízhatóbbak mint a német prémium autók vagy mi a különbség?

Figyelt kérdés

Ugye mindig az van, hogy a japán autó a megbízhatóbb, de miért? Jobb a minősége? Vagy csak kevesebb benne a kényelmi elektronika, kisebb teljesítményű motor, stb.?


Nem a fenntartási költségre gondolok ott nyilván a német prémiumnál jobban elkérik az árát mindennek ahogy a vételárnál is, csak magára a megbízhatóságra, hogy miért mondják, hogy a németnél rendszeresebben kell szervizbe járni, többször ott hagy az úton, stb..


Vagy ez csak ilyen mítosz jellegű mivel sokan megveszik a régebbi német prémiumot de nem tudják rákölteni amit rá kell ezért van ez a közhiedelemben?


Mire erre a racionális magyarázat?


2023. júl. 18. 14:35
 1/6 anonim ***** válasza:

Egy kicsit mindkettő, valós is meg mítosz is.


Valós, mert jellemzően a japán autóknál - na nem mindegyiknél, khm, Subaru és egyes Mazdák például - kevésbé innovatív a felszereltség vagy az extrák, viszont kiforrott a technika. Ülj be bármilyen, amúgy simán a német prémiumokkal egy lapon említhető Lexusba, Genesisbe (na az nem japán, de az is keleti, majdnem egy kutya), Infinitibe, és látod hogy ugyan tele vannak szintúgy pakolva mindenféle felesleges kütyüvel, viszont ezek a kütyük kicsit olyanok mint a német prémium konkurencia előző generációjában, de legalábbis kicsit korosabbnak tűnnek a jelenlegieknél. Cserébe kisebb a kockázat, kinek mi a fontos.


Továbbá azért valós még, mert nagyon sokan tényleg kis pénzből nagy autót szeretnének itthon. Nyugaton a műszaki vizsga nem olyan mint itthon, hogy dobsz egy pár huszast a Janinak és az alig fékező lyukas rozsdaboglyád is megkapja a papírt két évre még (na szerencsére ez már itthon is egyre neccesebb, az NKH eléggé ráment a vizsgaállomásokra manapság), ott már egy 10-15 éves autót sem feltétlen éri meg megtartani, mert jöhetnek olyan költséges hibák amik az ottani vizsgán már megbuktatják, itt viszont szarnak rá. Na ezeket mi még szinte jó állapotú autóként, de olyan áron megkapjuk amennyit a Cofidis is adhat szinte bárkinek busás THM fejében, és akkor van egy prémiumod - csak az ilyen vásárló nem gondol bele, hogy bár most 3 millió forintért megvette a 15 éves és még egészen egyben lévő autót, de az újkorában nem 3 millió volt hanem 23, és az alkatrészek továbbra is ehhez illő áron vannak. Jaj jaj, hát erre nincs pénz, mehet bele az AZ Meisterteile meg a Bárdi sajátmárkás, aztán jön a sírás hogy nem jó a verda. Nem jó mert nincs rá pénzed. Ez valóság, de ez csak a társadalom egy bizonyos rétegére jellemző, illetve fiatalokra akiknek sajnos senki nem tanította meg, hogy kellene gazdálkodni a pénzzel hogy az életszínvonaluk tartósan javulni tudjon ahogy öregednek.



És mítosz, mert Magyarország a panaszkodás és a másokkal foglalkozás, rosszmájúság társadalmainak egyike, ezért ha valaki elkezd sírni, akkor máris jön még hat aki meglovagolja ezt a témát, meg aztán még tíz, mert rosszmájúskodni, köpködni, siránkozni mindig jó, főleg ha a mondat végén egy "én megmondtam" vagy egy "bezzeg én" még befigyelhet, és ez pont olyan téma amiben mindenki rohadtul okos.

Akinek van Mercedes, BMW, Audi típusú autója, az a következő kategóriákba eshet:

1) Drága / új német autó: biztos hogy bűnöző és politikus.

2) Nem annyira új és drága, de nem is régi német autó: hát ez hülye, dobálja a pénzét, inkább venne Suzukit mint én ha okos lenne.

3) Régi, vagy kicsit lerúgottabb állapotú német autó: ez egy mocskos cig@ny, vagy egy büdös paraszt, de inkább mindkettő.


Na mindegy, szóval ja, általában a japán autók megbízhatóbbak, a németek meg ameddig van pénz őket karbantartani, addig jobbak. Ennyi.

2023. júl. 18. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%
Hm..
2023. júl. 18. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
HM
2023. júl. 18. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

#1


Köszi, valahogy én is így gondoltam, nekem nem új BMW-m van, hanem használt, de én megadok neki mindent amit kér és nem az ilyen olcsó alkatrészekkel csináltatom és még soha nem hagyott ott sehol. Nyilván nem is annyiba kerül mint korábban a Suzuki és Fiat amik voltak birtokomban, de nem is azt az élményt adja.

2023. júl. 18. 15:06
 5/6 anonim ***** válasza:
20 éves német prémiumom van. Soha sehol nem hagy ott, hozzátenném kevésbé sajnálom a szervízre a pénzt mint némelyik “tehetős” tulajdonos a 9-10 milliós kocsijára. Ameddig ezzel a mentalitással szervizeled őket akkor nem is fog cserbenhagyni. Aki viszont erre sajnálja, vagy nem képes, azoknak jobb választás a japán benzines, igénytelenebbek és szívósabbak, mind a motorjuk kevésbé érzékeny az olajcsere periódusra, és a rosszabb minőségű üzemanyagra, mind a futóművük egyszerűségük lévén ellenállóbb ezekkel a “jó” utakkal szemben, viszont cserébe vezetni nem lesz akkora élmény mint a német konkurenciákat.
2023. júl. 18. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy a német prémiumok nem megbízhatóak, az egy tévhit, ami abból fakad, hogy rohadt drága a fenntartásuk, ezért szinte minden egyes korosabb darabon kimaradnak a szükséges javítások, karbantartások.
2023. júl. 18. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!