Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » A manuális sebességváltó...

A manuális sebességváltó miért lett egyik mércéje az autós vagánykodásnak?

Figyelt kérdés

Addig értem hogy az automata váltóhoz képest persze ezt meg kell tanulni, míg az automatán ugye semmit nem kell tanulni.


De sok millió ember vezet manuális váltós kocsit, szóval kicsit olyan mintha azzal vagánykodna valaki hogy tud írni és olvasni.


És akik automata váltós vagy full elektromos kocsival járnak azok felé gyakran van olyan lesajnáló hozzáállás, hogy hát az nem is igazi autózás, meg nőies, b*zis stb.


Mikor elektromos kocsira váltottam, nekem kifejezetten felszabadító érzés volt hogy soha többé az életben nem kell kuplungot és sebességváltót használnom. Ennyivel kevesebb dologra kell figyelni és több figyelem jut a vezetési élményre.



2019. máj. 1. 10:17
 1/5 anonim válasza:
Szerintem ez a "vagánykodás" teljesen értelmetlen. Sokan azzal magyarázzák ezt, hogy jobban lehet gyorsulni manuálissal, mint automatával (ami persze hülyeség ha egy jó automatával van szerelve).
2019. máj. 1. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 nemaRendőrség ***** válasza:

Hozzá tartozik a vezetés élményéhez, de ez nem döntő szempont számomra.


Plusz az sem mindegy milyen az a váltó+kuplung.

A kis régi f-es opel astránkban imádom a váltót és kuplungot, leginkább azért járok azzal, a toyotákban nekem nem tetszik a váltó, nehéz 1esbe rakni, sokszor hármasba sikerül, szerencsére úgy is elindul ügyes kuplung játékkal(a kuplung viszont nagyon jó benne), csak ugye nem optimális a motornak.

Haverom Renaultjában meg borzalom a kuplung. 100 méter alatt 2x lefulladtam vele.

Ha nekem is olyan lenne akkor inkább autómata

2019. máj. 1. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 nemaRendőrség ***** válasza:
Plusz ugye eléggé hallatszik a motor erejének hangja ha egyesben 30al kettesben 60al megyek, így lehet vele mint mondtad vagánykodni
2019. máj. 1. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nem igazán láttam embereket manuálissal menözni, max a boyracerek ilyenek.
2019. máj. 2. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Mert a klasszikus versenysport értékeknek az alapja az autó totális kontrollálása. Az F1-ben is van kuplung (csak kézi) pedig ott simán megoldhatnák, hogy ezernyi más dolog miatt legalább azzal ne kelljen foglalkozni. És a manuális váltás se annyiban merül ki, hogy Fannika a kis Fiesta-jával vált 2-ből 3-ba majd 4-be pirosnál meg motorfék és vissza üresbe. Laikus vagyok, de az igazi pilótáknak ha jól tudom figyelni kell, hogy megfelelő fordulaton váltsanak tökéletes gyorsasággal a tökéletes nyomatékgörbéért. Nem annyiból áll, hogy tologatják a sebváltót. Meg anno voltak olyan nyalánkságok, mint a dupla kuplungolás meg hasonló trükkök, de ehhez már annyira nem értek.
2019. máj. 2. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!